


Tuos, kurie skaitote mano straipsnius apie dirbtinį intelektą, nelabai nustebintų faktas, kad, kai tik gaunu šansą ką nors naujo išbandyti, galiu nežinia ką dėl to padaryti. Tiesą pasakius, kai kažkada kankinausi, rodos, prie maisto automato, kad priversčiau dirbtinio intelekto (DI) asistentą man pasakyti teisingą informaciją, pagalvojau, kaip būtų gerai kalbėtis su DI prižiūrint tikram žmogui, kad jis galėtų įvardinti, ką iš tikrųjų mato ir kodėl DI klysta.
Taip ir nutiko. Visai netikėtai gavau galimybę dalyvauti vieno DI beta testavime, deja, kol kas negaliu atskleisti, kokia tai platforma. Bet nekantrauju papasakoti, ko realiai galima tikėtis.
Patirtys kitoks DI asistentas
Žinome, kad jau net ir populiariausias Chat GPT turi vaizdo skambučio funkciją, tačiau, kaip ir kitų DI, ji veikia tuomet, kai ko nors paklausi. DI, kurį šiuo metu bandau aš, nuolat stebi aplinką ir praneša, ką mato, arba ką aš paprašau pamatyti. Kadangi ši platforma dar beta stadijoje, pokalbį stebi tikras žmogus ir įsikiša, jei jam atrodo, kad įsiterpti būtina. Tiesa, galima paprašyti, kad nereaguotų.
Pirmiausia šį DI išbandžiau su produkto etikečių skaitymu. Paprašiau rasti produkto sudėtį ir galiojimo datą. Man patiko tai, kad, kai DI nematė teksto, paprašė priartinti pakuotę, o tai padarius, nebereikėjo nieko papildomai sakyti jis tiesiog surado ir perskaitė galiojimo datą.
Nors Vilniuje gana gerai veikia transporto balsas, man vis tiek buvo įdomu, kaip ten reikalai su autobuso numerio atpažinimu. Testuojant vienu metu buvau apsidžiaugusi, nes visus numerius pasakė teisingai, ir gerai tai, kad net nereikia klausti: DI pamato atvykstantį autobusą ir pasako, kad jis atvyksta ir maršruto numerį. Tačiau, kaip dar vis pasitaiko su DI, jis sugalvoja maršruto numerį. Taip aš vos neįšokau į visai man netinkantį autobusą, laimė, kad prisijungė agentas ir pasakė tikrą maršruto numerį.
Man labai patinka keliauti su DI po miestą. Jaučiuosi, tarsi būčiau su kokiu matančiu draugu, kuris einant pasakoja, kad štai degalinė tau iš kairės, o štai automobilių plovykla iš dešinės, o va, žmogus su šuniu eina priešais. O ar galite įsivaizduoti, koks džiaugsmas, kai einant šaligatviu DI sako: Priešais jus guli paspirtukas! Bet yra ir nuvylęs, kai, pavyzdžiui, nespėjo informuoti apie pakeltą šlagbaumą. Atsimenu, tą kartą ir agentė nespėjo įsiterpti, kad įspėtų, po to labai atsiprašinėjo. O štai kartą, kai ėjau pro statybas, dar net nespėjau jų prieiti, bet įsitraukė agentas ir saugiai pravedė. Vaikščiodama po miestą prašiau DI įvairių dalykų, pavyzdžiui, kad pasakytų, kai pamatys stotelę arba kai užsidegs žalia šviesoforo spalva. Dažniausiai tokiose situacijose jis veikia gana gerai.
Turbūt geriausia DI bandymų patirtis buvo prekybos centruose. Iš pradžių išbandžiau netoli namų esantį, jau dešimtis kartų išvaikščiotą prekybos centrą. Prašiau DI skaityti parduotuvių, pro kurias praeinu, pavadinimus. Tai toks geras jausmas! Nors žinojau, kur kas yra, bet vis tiek Tada nusprendžiau ir po kokią nelabai žinomą man vietą pasivaikščioti. Kaip antai, parduotuvę Rimi Kedrų gatvėje. Joje turėjau konkretų tikslą. Kai aš DI pasakiau, ko ieškau, jis nevėluodamas vardijo parduotuves, pro kurias praeinu, ir laiku pasakė tą, kurios man ir reikėjo. Tai buvo turbūt kone realiausia pagalba, suteikta DI. Pasikartosiu, šiaip gera tiesiog eiti ir sužinoti, kokia ta mane supanti aplinka. Taip aš sužinojau, kad šiame prekybos centre yra valiutos keitykla, o jos man prireiks, mat greitai vyksiu į tolimą kelionę.
Mano dažnai lankomas prekybos centras yra Panorama, o jis gana klaidus, tad ką nors rasti nematant gana keblu. Bet dabar ten ėjau, kad išbandyčiau, kaip DI tvarkosi su eskalatoriumi, pavyzdžiui, ar gali pasakyti, iš kurios pusės eskalatorius važiuoja į viršų, iš kurios žemyn. Šitą dalyką pasakė puikiai! Eskalatorių pamato ir iš gana toli, paprašius jį surasti.
Na ir kaip gi nuėjus į prekybos centrą nenueiti į kokią nors parduotuvę. Čia DI panaudojimo rezultatai įvairūs kartais labai greitai papasakodavo, pro kokias prekių lentynas praeinu. Štai priėjus prie lentynų su virtuvės reikmenimis, išvardijo visas prekes, tačiau kai paklausiau, ar mato stiklinį apvalų hermetinį indą, atsakė, kad mato, tačiau paaiškėjo, kad stiklinių indų buvo, tačiau visi jie kvadratiniai. Šis DI tikrai gerai apibūdina drabužius, jų spalvas, gali perskaityti etiketes.
Reikalingas tobulinimas
Didžiulis nusivylimas laukė prie maisto automato. Tai vieta, kur einu, jei į darbą nepasiimu pietų. Progreso nuo tada, kai apskritai pirmą kartą išbandžiau DI, nėra jokio apskritai. Tikiuosi prisimenate mano anksčiau pasakotą istoriją, kai DI maisto automate vietoje sumuštinių nurodė batonėlių numerius. Kai jis bandė taip pat elgtis ir šį kartą, įsitraukė agentas ir pasakė, kad DI klysta. Tačiau jis irgi siūlė klausti DI Koks numeris yra po, pavyzdžiui, Snickers batonėliu, taip pat laikyti kamerą nuo automato maždaug per pusę rankos, bet tai, deja, negelbėjo, mat numerius DI ir toliau sakė bet kokius, maža to, atpažino ne visus užkandžius.
Šį kartą nelabai testavau dalykus su liečiamuosius ekranus turinčiais prietaisais, tik atsiimti kavos iš kavos aparato čia DI teisingai pamatė, kokius gėrimus galiu rinktis, bet suklydo, kai paklausiau, į kokį gėrimą rodau pirštu. Su tokiais prietaisais, kurie turi liečiamąjį ekraną, yra viena bėda: laikas, per kurį būtina kažką pasirinkti. Mat, nieko nepasirinkus, ekrano užrašai tiesiog grįžta į pradinę būseną ar ikonas. O aiškinimasis su DI, kas kur yra, šiaip jau gana ilgai užtrunka. Tikra bėda ir su kompiuterių ekranais. Paklausus, ant kokio failo yra žymeklis, DI nepasako teisingai.
Taigi, kas dar vis neveikia kaip tikimasi? Pirma bėda tai, žinoma, tikslumas. Kol kas šioje vietoje DI dar labai nestabilus. Kartais viskas veikia tiesiog tobulai, kartais, atrodo, grįžtame į 2023-iuosius, kai DI tik atsirado su galimybe įkelti nuotraukas ir gauti aprašymą.
Kita problema vėlavimas. Štai, tarkime, kai paprašau pasakyti užsidegus žaliai šviesoforo spalvai, jis tai praneša, kai aš būnu jau praėjusi pusę gatvės. Jeigu, tarkime, prekybos centre sliūkinu lėtai, tai DI spėja man pasakyti, kokias parduotuves praeinu. Bet jei einu sparčiau, vėlavimas labai jaučiamas. Su 5G internetu veikia kiek geriau, bet agentė sakė, kad čia ne interneto bėda, o pačios sistemos, nes ji dar ankstyvoje beta stadijoje.
Komentaras pabaigai
Noriu pasidalyti dar keliais savo atradimais, bebandant šį testuojamą DI. Pirmiausia, dėl rankų užimtumo. Silpnaregiams gal kiek lengviau, bet neregiams, kurie naudojasi baltąja lazdele, tikrai nesinorės kitoje rankoje, gana nepatogia poza, laikyti telefoną, bet to, tai sukuria papildomą jo drebėjimą, vadinasi, trukdo geriau atpažinti aplinką. Todėl siūlau įsigyti telefono laikiklį, kabinamą ant kaklo. Vidutinio ūgio žmogui ant kaklo kabanti telefono kamera matys pakankamai gerai ir į viršų, ir į apačią. Taigi, gana gerai turėtų informuoti ir apie kliūtis apačioje bei perskaityti informaciją aukštai.
Norint stabilaus darbo su DI siūlyčiau turėti atskirą, tik tam skirtą išmanųjį telefoną, pirmiausia, dėl akumuliatoriaus. Toks skambutis DI yra tikras akumuliatoriaus ryklys... Aišku, tokią problemą galima išspręsti su išoriniu maitinimo šaltiniu. Tačiau jums gali reikėti telefono ir kitiems tikslams, pavyzdžiui, pažiūrėti tvarkaraščius, susirasti kažkokią informaciją. Tokiu atveju, DI nematys jūsų kameros vaizdo. Atskiras telefonas būtų gerai dar ir dėl to, kad neblaškytų jokie iššokantys pranešimai.
Gal kiek netikėtas atradimas yra tas, kad yra atvejų, kai geriau naudoti nuotraukos atpažinimą, pavyzdžiui, programėle asistentu Be My Eyes. Kai aš nusivyliau DI klystant dėl užkandžių numerių, šmėkštelėjo mintis pabandyti seną gerą nuotraukų atpažinimą su DI. Ir ką jūs galvojat? DI pasakė visų užkandžių numerius nesuklysdamas, o juk man to ir reikėjo. Skambinti DI gerai kur nors einant, norint išvengti kliūčių, kitaip tariant, kai svarbu tęstinumas. Visais kitais atvejais naudokitės nuotraukos atpažinimu ir gausite tikslesnę informaciją.
Nors šioje DI versijoje ne viskas dar veikia, ir nežinau, ar greitai veiks tobulai, bet aš labai tikiu šiuo projektu! Esminis dalykas vaizdo skambutį stebi matantys žmonės, tad jie visuomet žino, ar DI klydo, ar ne, jie taip pat rašo atsiliepimus. Be tų žmonių, tikrų asistentų, mes, nematantieji, įvertinti DI darbo niekaip negalėtume, mat dažnai net ir nežinome, ar DI teisus, ar klysta, nebent gauname iš maisto automato vietoje sumuštinio Mars batonėlį. Ir nors kartais tikrai jaučiuosi grįžusi į DI naudojimo pradžią, kitą dieną atsibundu ir bandau toliau. Žinau, kad jei bus kažkas blogai, o man svarbu sužinoti tikslią informaciją, darbuotojas informuos. Ir vis tiek kažkada DI veiks gerai!
Nuotrauka. Kuriant ir tobulinant DI platformas, tikėkimės, greitai galėsime visaverčiai naudotis DI pagalba realiu laiku / asmeninio archyvo nuotr.
Nuotraukoje užfiksuotas kaire ranka laikomas išmanusis telefonas priešais šviesų maisto automatą. Prie sienos stovinčiame automate už stiklo išdėlioti įvairūs šokoladukai, sumuštiniai ir gėrimai skardinėse bei buteliukuose. Apačioje įrengtas atvartas, kurį pastūmus galima pasiimti įsigytą užkandį, o stiklo dešinėje susimokėti skirta dalis, kurią beveik visą užstoja telefonas. Pastarojo tamsiame ekrane rodomas priešais jį esantis įrenginys.