Kitaip nei plastišku skrydžiu nepavadinsi LASS Kauno miesto filialo nares subūrusių linijinių šokių. 6 neregės ir 6 silpnaregės, treniruojamos pedagogės Jurgitos Dirmontienės, jau trečią sezoną mokosi šių šokių paslapčių. Jų grožis ir esmė šokėjams stovint linijomis vienu metu atlikti sinchroniškus judesius pagal tą patį šokio brėžinį. Kantriai šlifavusios kiekvieną pasisukimą ir žingsnelį, šokėjos pagaliau supranta viena kitą iš pusės žodžio ir jau pradėjo mėgautis šokio stichijos malonumais. Juk neužtenka iškalti brėžinio. Nematant šokį ir žmogų šalia reikia pajusti.
Pernai keturios LASS kolektyvo narės su savo vadove prisijungė prie kone pusantro tūkstančio linijinių šokių mylėtojų Palangoje vykusiame festivalyje. Turbūt nedaugelis galėjo įtarti, kad darniai šokio ritmu siūbuojančioje šokėjų minioje pirmąkart sinchronija mėgaujasi ir nematančios šokėjos.
Viršelyje akimirka linijinių šokių festivalyje. Pirmoje eilėje centre Roma Girnienė, jai iš dešinės J. Dirmontienė / asmeninio archyvo nuotr.
Apvali sausio mėnesio žurnalo Mūsų žodis viršelio nuotrauka, kurioje saulėtą dieną užfiksuota akimirka iš linijinių šokių festivalio Palangoje. Ant šviesiai rudomis plytelėmis grįsto grindinio, kurį pilkos plytelės padalina į atskirus stačiakampius, šoka moterys, pasiskirsčiusios į kelias eiles. Jos vilki laisvus tamsiai mėlynus marškinėlius rankovėmis iki alkūnių, mūvi baltas kelnes ir avi baltus sportbačius. Šokėjos užfiksuotos judesyje abipus sulenkusios rankas per alkūnes ir kiek sulenkusios kairiąją koją, tarsi ketintų žengti į šoną. Kairėje nuotraukos pusėje priekinėje eilėje šoka trenerė J. Dirmontienė. Kitaip nei kitos moterys, ji mūvi laisvus šortus su kantu priekyje. Jos šviesūs, trumpai kirpti plaukai užkišti už ausų, o veidas kiek pasuktas į dešinę nuotraukos pusę. Jurgita plačiai šypsosi kiek praviromis lūpomis ir primerktomis akimis, lyg nevaržomai mėgautųsi bendru šokiu. Maždaug nuotraukos viduryje užfiksuota priekinėje eilėje šokanti R. Girnienė. Jos šviesūs, beveik balti plaukai trumpai kirpti, ant kaktos krenta trumpi tiesūs kirpčiukai. Kairiuoju profiliu kiek pasuktas veidas šiltai šypsosi praviromis lūpomis. Fone žaliuoja aukštos eglės, už kurių stovi smulkus pilkas pastatas rudomis čerpėmis klotu stogu. Ore tvyro smagi nuotaika ir šiluma, sklindanti ne tik nuo saulės, bet ir nuo šokėjų.
REALUS VAIZDAS. Viršelio nuotrauka didesne amplitude, dabar ji stačiakampė. Didesnės nuotraukos dešinėje pusėje matyti daugiau šokėjų, keli už jų stoviniuojantys žiūrovai ir fone esantis stiklinis pastatas.
PROTANOPIJA. Tas pats vaizdas pateiktas ne toks spalvotas, kaip realus. Jis neatrodo visiškai juodai baltas, tačiau gana stipriai išblanksta ir įgauna rudą atspalvį.
GLAUKOMA. Nuotraukos centras vis dar ryškus, spalvos nepakitusios, tačiau nuo centro į šonus vaizdas po truputį blanksta, kol galiausiai kampuose visai užtemsta. Kairėje uždengiama Jurgita, Romos pėdos ir galva, o viršuje eglės.
DIABETINĖ RETINOPATIJA. Šiame pavyzdyje visiškai aptemdytas nuotraukos kairysis apatinis kampas, dėl to nesimato Jurgitos ir Romos pėdų, o likusioje nuotraukoje vaizdą taip pat protarpiais uždengia nedidelės tamsios dėmės.
KATARAKTA. Šiuo atveju visas vaizdas toks pat kaip realus, tik visiškai susiliejęs, dėl to smulkesnės detalės nėra įžiūrimos.
TINKLAINĖS ATŠOKA. Šiame pavyzdyje apatinėje nuotraukos dalyje visiškai nematyti Romos pėdų bei dešinėje priekyje šokančių moterų apatinės kojų dalies nuo blauzdų.
AMŽINĖ GELTONOSIOS DĖMĖS DEGENERACIJA. Regėjimo plotis ir spalvos nepakitę, tačiau pats vaizdinio centras nematomas. Šiuo atveju nematyti tolimesnėse eilėse šokančių moterų kūnų ir priekinėje eilėje šokančios moters dešiniojo šono.
PIGMENTINIS RETINITAS. Šiame pavyzdyje įžiūrimas tik pats nuotraukos centras, kuris yra ovalo formos galima įžvelgti tik tris tolėliau viena už kitos šokančias moteris nuo pėdų iki liemens ir priekinėje eilėje šokančios moters dešinę ranką.