Laiko juosta
Negalios konsultavimo linija
 
Parašas po straipsniu

Šių metų pradžioje vietoje kelių negalios srityje dirbančių įstaigų pradėjo veikti vieninga Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra (ANTA). Antroje kovo pusėje atidaryta šios agentūros įkurta asmens su negalia konsultavimo linija arba paprasčiau – skambučių centras. Į jį galima kreiptis įvairiais negalios klausimais: darbo dienomis telefonu +370 52303060, ne darbo metu rašyti elektroniniu paštu [email protected]

„Vyksta negalios reforma. Norėjome, kad negalios klausimais žmonės visoje Lietuvoje gautų kvalifikuotą pagalbą vienoje vietoje, vieno langelio principu, – sakė agentūros direktorė Eglė Čaplikienė. – Konsultavimo linija pirmiausia skirta negalią turintiems žmonėms, tačiau į ją gali kreiptis visi, kam tai aktualu – neįgalaus ar pagalbos reikalingo žmogaus šeimos nariai, giminės. Konsultacijas teikiame lietuvių, rusų ir anglų kalbomis. Tai ypač aktualu gali būti pabėgėliams iš Ukrainos.“ 

„ANTA skambučių centro darbuotojai teikia ne tik informaciją, bet ir konsultuoja. Mūsų konsultavimo specialistai, jeigu reikia ar žmogus to pageidauja, turi galimybę matyti skambinančiojo duomenis, todėl tiksliai gali pasakyti, kokios stadijos yra, pavyzdžiui, kliento prašymas dėl negalios nustatymo ar kito sprendimo priėmimo“, – direktorei antrina ANTA komunikacijos specialistas Justas Jaskonis. Pradėdama darbą konsultavimo linija orientuojasi į keturias svarbiausias sritis: negalios nustatymą, individualią pagalbą, prieinamumą ir socialinį dalyvumą, tačiau, esant poreikiui, konsultuoja ir kitais negalios klausimais. „Jeigu konsultantai patys negalės atsakyti į užduotą klausimą, užklausą nukreips tiesiogiai atsakingam specialistui“, – sako J. Jaskonis. 

Šiuo metu skambučių centre dirba 5 konsultantai (vienas iš jų su judėjimo negalia). J. Jaskonio teigimu, per pirmąją darbo savaitę sulaukta apie 500 skambučių – vidutiniškai po 100 per dieną. Vienos konsultacijos trukmė – nuo 2 iki 20 minučių. Taigi, skambinkite, klauskite! 

LASS informacija 

 

Nuotrauka. ANTA atidaryta asmens su negalia konsultavimo linija, kuria galima kreiptis įvairiais su negalia susijusiais klausimais / ANTA nuotr. 

Šviesiame kabinete pozuoja ANTA skambučių centro darbuotojai, susibūrę aplink suglaustus darbastalius. Kairėje nuotraukos pusėje prie nedidelių stalų sėdi trys maloniai besišypsančios moterys. Joms už nugarų per vidurį stovi jauna, liekna moteris ilgais šviesiais plaukais, dėvinti raštuotą suknelę ilgomis rankovėmis ir apvalius akinius tamsiais rėmeliais. Jos rankos išskėstos, tarsi pristatytų priešais esančius darbuotojus. Moteris linksmai šypsosi kiek pravertomis lūpomis. Dešinėje nuotraukos pusėje kitapus darbastalių neįgaliojo vežimėlyje sėdi per kairįjį petį atsigręžęs stambesnio sudėjimo vyras pliku viršugalviu, dėvintis vidutinio tamsumo švarką ir džinsus. Jis žaismingai šypsosi, kaire ranka atsirėmęs į kelį, o dešine ant stalo padėta ranka iškėlęs nykštį. Jis yra užsidėjęs ausines su mikrofonu kairėje veido pusėje. Ant darbastalių stovi du nešiojamieji ir vienas asmeninis kompiuteris, prie kurių prijungtos darbuotojų ausinės. Dešinėje patalpos pusėje yra stiklinė matinio stiklo pertvara. Moterims už nugarų kabo kalendorius ir nedidelis paveiksliukas. Komanda atrodo draugiškai nusiteikusi ir pasiruošusi padėti. 

[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]