Viršelio istorija

 

Apie svarbiausią atsakomybę


 

Susipažinus su Kazimieru Algirdu Pečiukoniu, pasitikrini supratimą apie žmogaus gyvenimą. Kaip veikia atsakomybės jausmas, neleidžiantis dvejoti ir net rizikuojant savo gyvybe rinktis šviesos pusę? Kaip gali tiek patyręs – nuo 16-os su ginklu rankose, tremtinys, kalintas lageryje – išlikti optimistiškas ir veiklus? Jau beveik tris dešimtmečius Palangoje gyvenantis 94-erių Algirdas šypsosi – kovojęs ne dėl ordinų ir medalių, bet iš vidinio, tėvų įdiegto įsipareigojimo Tėvynei. O juk suprasti, kas yra svarbiausia, būti atsakingam už savo pasirinkimą, savo gyvenimą, jo neišduoti – kartais per didelę kainą turintis, bet brandą ir prasmę lemiantis sprendimas. 

Šiandien Algirdas džiaugiasi pasivaikščiojimais su žmona Danute, atrasta garsine knyga, bendravimu su kitais žmonėmis. Labiausiai gailisi be akių šviesos negalintis kompiuteryje pabaigti sutvarkyti asmeninio archyvo – nuotraukų, filmuotos medžiagos. Dalis jo prisiminimų eksponuojama Palangos tremties ir rezistencijos muziejuje, įkurtame po nepriklausomybės atkūrimo Algirdo ir kitų bendraminčių iniciatyva. Užsukite, kai būsite prie Baltijos, juk dėl tokių žmonių ryžto mes gyvename laisvėje. 

Viršelyje – K. A. Pečiukonis / Kornelijos Kraftaitės nuotr. 

 

Apvali kovo mėnesio žurnalo „Mūsų žodis“ viršelio nuotrauka. Joje – Kazimieras Algirdas Pečiukonis, garbaus amžiaus, vidutinio kūno sudėjimo vyras. Jis matomas stambiu planu nuo liemens iki viršugalvio, kūnu šiek tiek pasisukęs dešiniuoju profiliu. Jis žvelgia tiesiai į kamerą, atrodo ramus ir susikaupęs, spinduliuoja giedrą nuotaiką. Vyras užsidėjęs akinius plonais rėmeliais. Ant galvos jis užsidėjęs juodą ausis dengiančią kepurę su snapu, vilki tamsią languotą striukę su kapišonu, kaklą apsijuosęs šviesesnės spalvos languotu šaliku. Vyrui už nugaros – geltonos spalvos medinis namas su baltos spalvos durimis ir medine kolona. 

 

REALUS VAIZDAS. Viršelio nuotrauka matoma didesne amplitude, dabar ji – stačiakampė. Didesnė amplitudė leidžia pamatyti didesnę dalį vyrui už nugaros esančio pastato dalies. 

 

PROTANOPIJA. Tą patį vaizdą matome ne tokį spalvotą, kaip realų. Jis neatrodo visiškai juodai baltas, tačiau gana stipriai išblanksta ir įgauna rudą atspalvį. 

 

GLAUKOMA. Nuotraukos centras vis dar ryškus, spalvos nepakitusios, tačiau nuo centro į šonus vaizdas po truputį blanksta, kol galiausiai nuotraukos kampuose vaizdas visai nematomas. Nuotraukoje nesimato vyro dešinės rankos dalies iki peties ir dalies pastato. 

 

DIABETINĖ RETINOPATIJA. Šiame pavyzdyje visiškai aptemdytas nuotraukos kairysis apatinis kampas, dėl to nesimato vyro dešinės rankos iki alkūnės bei dalies liemens, o likusioje nuotraukos dalyje vaizdą taip pat protarpiais uždengia nedidelės tamsios dėmės. 

 

KATARAKTA. Šiuo atveju visas matomas vaizdas toks pat kaip realiame vaizde, tik visiškai susiliejęs, dėl to smulkesnės detalės nėra įžiūrimos. 

 

TINKLAINĖS ATŠOKA. Pavyzdyje nuotrauka matoma realiu pločiu ir spalvomis, tačiau nemažai apatinės nuotraukos dalies yra aptemdyta. Šiuo atveju, apatinėje nuotraukos dalyje visiškai nesimato vyro kūno dalies nuo liemens iki vidurio krūtinės. Likusioji nuotraukos dalis ryški. 

 

AMŽINĖ GELTONOSIOS DĖMĖS DEGENERACIJA. Regėjimo plotis ir spalvos nepakitę, tačiau pats vaizdinio centras – nematomas. Šiuo atveju nematome paties nuotraukos centro – vyro kūno dalies nuo krūtinės vidurio iki pat akių. 

 

PIGMENTINIS RETINITAS. Šiame pavyzdyje matomas tik pats nuotraukos centras, kuris yra ovalo formos – jame galima įžiūrėti tik vyro kūno dalį nuo kaklo iki nosies. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]

 

Spaudos, radio ir televizijos rėmimo fondas remia rubriką