Viršelio istorija

 

Apie istorijos receptus


 

Kai pradėjome kalbėtis su Londono universiteto koledžo Slavistikos ir Rytų Europos studijų centro profesoriumi Ričardu Baterviku-Pavlikovskiu (Richard Butterwick-Pawlikowski), jis pajuokavo, kad dar niekada nėra pakliuvęs ant žurnalo viršelio. „Bet man būtų didelė garbė“, – pridūrė jis. Dar didesnė garbė jam buvo priimti savo knygą, išleistą brailio raštu, už kurią kelis kartus dėkojo jau grįžęs į Londoną. Neslėpsime, atspausdintą specialiai jam pirmam, aplenkiant mūsų skaitytojus. 

Visoje Europoje žinomas britų mokslininkas apkeliavo įvairiausias pasaulio šalis, tačiau tyrinėti XVIII a. Lenkijos ir Lietuvos valstybingumo ryšius jam itin svarbu dėl savo protėvių. Simboliška, kad brailio dovana istorikas džiaugėsi Lietuvai svarbių istorinių įvykių ir progų išvakarėse – Sausio 13-oji, Vasario 16-oji, Kovo 11-oji. Nedalydamas receptų ateičiai kurti, yra tikras – kuo geriau pažinsime istoriją, tuo išmintingiau priimsime sprendimus. O kasdienai – svarbiausia išnaudoti akimirkas su artimaisiais. 

  

Viršelyje – R. Batervikas-Pavlikovskis / D. Liubamirskaitės nuotr. 

Apvali viršelio nuotrauka. Joje – Ričardas Batervikas-Pavlikovskis. Vidutinio amžiaus, vidutinio kūno sudėjimo vyras matomas nuo liemens iki viršugalvio, kūną šiek tiek pasukęs dešiniuoju profiliu. Jo plaukai tamsūs, trumpi, žvilgsnis nukreiptas tiesiai į skaitytoją, vyras šypsosi. Jis vilki tamsų kostiumą, baltus marškinius, riši margą, geltonos ir mėlynos spalvos, kaklaraištį. Kairėje rankoje, lengvai prilaikydamas dešine, jis laiko dvi dideles, A4 formato, storas knygas žaliais viršeliais. Istorikui už nugaros – per visą sieną tęsiasi interaktyvus ekranas, kuriame matomas Valdovų Rūmų muziejaus ir dar keli logotipai. Ekrane vyrauja žalios, mėlynos ir violetinės spalvos vaizdiniai. 

REALUS VAIZDAS. Viršelio nuotrauka matoma didesne amplitude, dabar ji – stačiakampė. Didesnė amplitudė leidžia pamatyti didesnę dalį interaktyvaus ekrano, esančio vyrui už nugaros. 

PROTANOPIJA. Tą patį vaizdą matome ne tokį spalvotą, kaip realų. Jis neatrodo visiškai juodai baltas, tačiau gana stipriai išblanksta ir įgauna rudą atspalvį. 

GLAUKOMA. Nuotraukoje išblankęs vyro dešinysis klubas, dalis viršugalvio ir dalis interaktyvaus ekrano. 

DIABETINĖ RETINOPATIJA. Šiame pavyzdyje visiškai aptemdytas nuotraukos kairysis apatinis kampas, dėl to nesimato vyro kūno dalies nuo klubų iki liemens, taip pat dešinės rankos plaštakos, o likusioje nuotraukos dalyje vaizdą protarpiais uždengia nedidelės tamsios dėmės. 

KATARAKTA. Visas matomas vaizdas toks pat kaip realiame vaizde, tik visiškai susiliejęs, dėl to smulkesnės detalės nėra įžiūrimos. 

TINKLAINĖS ATŠOKA. Šiuo atveju, apatinėje nuotraukos dalyje nesimato vyro kūno dalies nuo klubų iki liemens, taip pat uždengiamos vyro rankos nuo plaštakų iki alkūnių, dėl to pradingsta ir rankose laikomos knygos. Likusioji nuotraukos dalis ryški. 

AMŽINĖ GELTONOSIOS DĖMĖS DEGENERACIJA. Šiuo atveju, nematome paties nuotraukos centro – visiškai nesimato vyro kūno dalies nuo liemens iki akių. 

PIGMENTINIS RETINITAS. Šiame pavyzdyje matomas tik pats nuotraukos centras, kuris yra ovalo formos – jame galima įžiūrėti tik vyro kūno dalį nuo krūtinės iki smakro. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]

 

Spaudos, radio ir televizijos rėmimo fondas remia rubriką