MUMS RAŠO

Arūnas VILČINSKAS

BUVOME KARTU PAMARIO KRAŠTE

Lazdijų aklieji ir silpnaregiai Veliuonoje"Bures iškėlę, laivai keliauja

Žvejų dainų palydimi..."

Liepos 13-14 dieną Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Lazdijų rajono filialo 18 sveikos gyvensenos klubo narių ir 2 sutrikusio regėjimo moksleiviai su savo mamomis išvyko į reabilitacinę-pažintinę ekskursiją maršrutu "Lazdijai-Panemunės pilys-Šilutė-Rusnė-Ventės Ragas". Pirmiausia užsukome į Raudondvarį. Čia, buvusiuose grafų Tiškevičių rūmuose, galima aplankyti istorines ekspozicijas, oranžeriją, liokajų, ūkvedžio namelius, svirnus, ledainę, arklides. Deja, čia dar vyko restauracijos darbai ir mus pažadėjo priimti 2012-ųjų vasarą. Iš tolo akį traukė 40 m aukščio Seredžiaus piliakalnis, vadinamas Palemono kalnu. Į jį įkopę, įsiamžinome fotonuotraukoje. Grožėjomės Seredžiaus miesteliu, įsikūrusiu ties Nemuno ir Dubysos santaka. Prie Nemuno kranto sustojome priešpiečiauti ir atgauti jėgų, kurių stigo po kopimo laiptais. Netrukus privažiavome Belvederį - romantizmo stiliaus rūmus. Mus nuliūdino šis apleistas pastatas ir žolėmis apaugę 365 laipteliai, vedantys žemyn. Kitas mūsų traukos taškas - padavimais ir legendomis garsėjanti Veliuona. Kopėme į piliakalnį, vadinamą kunigaikščio Gedimino kapu. Čia, anot legendos, kunigaikštis buvo palaidotas. Prie 1930 m. pastatyto paminklo Vytautui Didžiajam visi nusifotografavome. Mus pakvietė apsilankyti Veliuonos bažnyčioje, o vargonininkas Zenonas, dirbantis čia 20 metų, paragino užlipti laiptais į bažnyčios bokštą.

Vėliau mūsų autobusas pasiekė Raudonės pilį - Renesanso stiliaus rūmus. Bokštas, į kurį lipome vėl laiptais, siekia net 33,5 metro. Dvaro parke išlikusi šimtamečių liepų alėja, tvenkiniai. Po to aplankėme paskutinę - Panemunės (Vytėnų) pilį. Deja, prie šios pilies vėl buvo atliekami restauracijos darbai ir mums į vieną įspūdingiausių Lietuvos renesanso stiliaus pilių įeiti nepavyko. Jaunesni mūsų filialo nariai apėjo visą pilį. Netrukus privažiavome legendomis ir padavimais garsėjantį Rambyno kalną (45,4 m virš jūros lygio). Mus sužavėjo nuo kalno apžvalgos aikštelių atsiverianti į Nemuno žemupį panorama bei kitapus tolumoje kylantys Tilžės (dabartinio Sovetsko) miesto bokštai. Čia anksčiau stovėjo Ramija (Ramige) - pilis, kurią 1275 m. kryžiuočiai sugriovė. Ant Rambyno kalno pietavome, nulipome pasigrožėti Nemunu. Po valandos atvykome į Šilutės kraštą, kur vanduo kuria gyvenimą... Vienai nakčiai likome Šilutėje, buvusiame teismo ir kalėjimo pastate, kur 1944 m. buvo įsikūręs stalininio režimo kalėjimas, o dabar čia - turizmo ir paslaugų verslo mokykla ir puikūs viešbučiai. Šios mokyklos vidiniame kiemelyje suorganizavome vakaronę. Dainavome apie jūrą, žvejus, pamario gamtą, vaišinomės vieni kitų patiekalais.

Liepos 14 dienos lietingą rytą, išvykome į Rusnę. Gyvenvietė įsikūrusi potvynių zonoje. Saloje įrengta polderių sistema. Su etnografinės žvejo sodybos-muziejaus gide Dalia Drobniene trukusi pusantros valandos pažintinė ekskursija buvo tikrai įdomi. Kopėme į Rusnės švyturį, stebėjome atsiveriančią Kuršių marių panoramą. O netrukus pajudėjome Ventės Rago link - tai iškyšulys prie Kuršių marių. Ventės Rage 1929 m. prof. Tadas Ivanauskas įkūrė paukščių žiedavimo stotį. Su ornitologinės stoties vadovu Vytautu Jusiu mūsų laukė nuotaikinga pažintinė ekskursija. Kasmet čia sužieduojama apie 80 tūkst. paukščių. Po to lipome į veikiantį švyturį, kuriam jau 150 metų. Nusipirkome knygų apie paukščių žiedavimą, o mūsų vadovas įsigijo kompaktinį diską "Karšuvos girios balsai". Nepabūgę lietaus, nuvažiavome į poilsio ir laisvalaikio centrą "Ventainė" prie Kuršių marių. Linksmai plaukiojome valandą katamaranu po marias. Tai suteikė energijos. Po šios pramogos keliavome pro Šilutę, Jurbarką, Marijampolės rajoną bei Alytų į Lazdijus. Šiai reabilitacinei-pažintinei ekskursijai už autobuso nuomą lėšų gavome iš Lazdijų rajono savivaldybės finansuojamo projekto "Būkime drauge". Nuoširdžiai dėkojame Lazdijų sporto centro vairuotojui Alvydui Basevičiui už sėkmingą kelionę.

Linkiu filialo nariams išsaugoti šviesą savo širdyse ir patirti dar daug prasmingų akimirkų.