LASS RAJONŲ ORGANIZACIJOSE

Stasė MAŽUOLIENĖ

IŠ SVEIKATINGUMO STOVYKLOS SUGRĮŽUS

Vasara - poilsio ir atostogų metas. Kiekvienas iš mūsų stengiamės kuo turiningiau ir įvairiau jį praleisti, pabūti draugų būryje. Jau ne vienus metus mūsų organizacija savo nariams organizuoja kelių dienų išvykas. Jas organizuoti galime tik padedant geros valios žmonėms, kurie sutinka paaukoti mums du procentus gyventojų pajamų mokesčio. Ankstyvą rugpjūčio 10 dienos rytą, gerokai prieš 7 valandą, ryto prie DnB Nord banko pastato Švenčionių mieste pradėjo rinktis rajono organizacijos nariai ir juos lydintys asmenys, pasiruošę vykti 8 dienų kelionei į gintarinį pajūrį. Šventosios mieste, "Spindulio" poilsio ir sveikatingumo komplekse, greitai įsikurs 55 žmonės iš mūsų rajono. Poilsiautojų grupę sudaro vaikai, jaunimas bei vyresnio amžiaus žmonės, nusiteikę ne tik poilsiauti, mėgautis jūros, saulės smėlio teikiamais malonumais, bet ir rytą keltis, eiti į pajūrį mankštintis bei maudytis. Į Gedimino gatvę įvažiuoja ištaigingas "Meteoritturo" autobusas. "Negi jis mus veš?" - šaukia vaikai. Jie pirmieji patogiai įsitaiso autobuse ir nekantriai laukia, kada prasidės kelionė. Visus susirinkusius supažindinu su projekto vykdytojais Irina ir Dainiumi Burokais, sporto klubo "Liūto narvas" treneriais, sutikusiais pasidalinti praktinėmis ir teorinėmis sportinėmis žiniomis su žmonėmis, turinčiais regos problemų. Treneriai juokaudami pasiskirsto pareigomis: Irina dirbs su merginomis bei moterimis, o Dainius - su vyrų komanda.

Senbuviai, vyresnio amžiaus nariai pastebi, kad šiemet važiuoja nemažai jaunų žmonių, turinčių regos problemų. Taip yra todėl, kad iš mūsų rajono kilę vaikai, mokęsi Lietuvos aklųjų ir sipnaregių ugdymo centre, po truputį grįžta namo. Pirmą kartą su mumis į kelionę vyksta Edita ir Ingrida Jusytės ir Švenčionėlių vaikų globos namų auklėtinis, neregys Andrius Garipovas. Kelionės pradžioje jie jautėsi nedrąsiai, bet pajutę, kad yra tarp savų, tapo drąsesni - veidus papuošė nuoširdžios šypsenos. Tokia šypsena nenyko visą kelionės laiką. Visus stebino Andriaus judrumas, savarankiškumas einant su baltąją lazdele, orientacija. Mažieji keliauninkai vienas per kitą stengėsi padėti Andriui - tinkamu laiku atsirasti, pabūti šalia jo. Mes jau Šventojoje. Poilsio namus radome truputį atsinaujinusius: virtuvėse pakeistos viryklės, yra elektriniai virduliai, kad būtų saugiau, jie pritvirtinti prie stalo. Greitai įsikūrę skubame pasisveikinti su jūra. Pirmasis drąsiai ir tiksliai su neregio lazdele skuba Andrius, neatsilieka Edita, po jų - kiti. Iki vėlumos pajūryje bendraujame, planuojame užsiėmimus, treniruočių laiką. Projekto vykdytojai atsako į žmonių klausimus. Trečiadienį po pietų staiga užėjo stipri liūtis, atslinko tornadas. Geriau matantys galėjo stebėti tornado judėjimo kryptį. Kas spėjo, bandė jį filmuoti ar fotografuoti. Buvo dienų, kad lijo, bet mes smagiai leidome laiką poilsiavietėje: kas žaidė aklųjų šaškėmis, domino, mokėsi aerobikos ar savigynos pratimų, skaitė įgarsintas knygas, bendravo. Mažieji spalvino knygeles, piešė. Nepastebimai prabėgo 8 dienos. Laikas grįžti namo. Kitąmet atvažiuoti prie jūros pirmas norą pareiškia Andrius. Jo pasiūlymą palaiko ir kiti. Tikimės, kad mūsų norai ir pageidavimai išsipildys. Kelionė tikrai pavyko: ilsėjomės, sportavome, tapome sveikesni, žvalesni. Svarbiausia, sveikieji, ypač vaikai, gyvenę ir laiką leidę su aklais ir silpnaregiais žmonėmis, turėjo progos pajusti, pamatyti bendravimo su aklaisiais ypatumus ar lydint akląjį, ar paduodant jam valgyti, drabužį, ar supažindinant su nauja nepažįstama aplinka, ar mokantis orientacijos ieškant reikiamų išėjimų, įėjimų, ar tvarkantis kambaryje. Tai neįkainojamos gyvenimo pamokos.

Šiųmetinė kelionė per projekto vykdymą "Gyvenkim ir būkim sveikesni, žvalesni" dalinai buvo remiama iš Švenčionių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios 2009 m. programos lėšų. Transporto nuomą kelionei mokėjome iš surinktų dviejų procentų gyventojų pajamų mokesčio. Nuoširdžiai dėkojame visiems rėmėjams. Už nakvynę ir maistą mokėjo patys poilsiautojai. Linkime visiems važiavusiems dar ilgai gyventi kelionės įspūdžiais, prisiminimais. O "Spindulio" poilsio namų darbuotojams Dainai ir Rimui Vitkauskams linkime stiprybės, kantrybės dirbant su poilsiautojais. Tikimės, kad mūsų LASS organizacijos vadovai ir sunkmečiu ras lėšų poilsio bazei atnaujinti: kaip būtų gerai, jei kitais metais virtuvėse rastume mikrobangų krosneles, atnaujintus kambarius.