VERSLAS IR NEREGYS

Henrikas STUKAS

SEMINARŲ CIKLAS VERSLININKAMS


2003 metų gruodžio 5 d. Neįgaliųjų verslo informacijos centre nuo pat ryto šurmuliavo žmonės. Tą dieną seminarų ciklo "Neįgaliųjų ir neįgaliųjų organizacijų įmonių darbuotojų mokymai" dalyviams buvo įteikti diplomai. Kartu su neregiais bei sipnaregiais verslininkais profesinėje srityje tobulėjo bei mokėsi kitas negalias turintys žmonės. Tai vienas iš pirmųjų mėginimų bendrai mokomajai veiklai sutelkęs įvairių negalių verslininkus bei neįgaliųjų įmones.

Šį seminarų ciklą "Neįgaliųjų ir neįgaliųjų organizacijų įmonių darbuotojų mokymai" organizavo Neįgaliųjų verslo informacijos centras drauge su Ūkio ministerija. Bendras klausytojų skaičius viršijo tris šimtus.

Mokymų organizavimas

Apie seminaro organizavimą pasakoja Neįgaliųjų verslo informacijos centro direktorius Antanas Ruginis: "Laiko negaišome. Iš pradžių apklausėme neįgaliųjų įmonių vadovus. Buvo išsiaiškinta, kokių seminarų temų jie norėtų. Apibendrinus pageidavimus paaiškėjo, jog vien tik mūsų sąjungos įmonių dalyvavimo nepakanka. Tada seminarų cikle pasiūlėme dalyvauti kitoms neįgaliųjų įmonėms bei verslininkams. Deja, mokymuose nepanoro dalyvauti Kurčiųjų draugija bei Žmonių su negalia sąjunga. Liepos mėnesį mes sudarėme sutartį su Ūkio ministerija dėl šio projekto vykdymo. Seminaro ciklo mokymus padėjo organizuoti ir dėstytojus parinko konsultacinė firma "Jostra". Ši firma pasiūlė pigiausias paslaugas. Mes likome patenkinti bendradarbiavimu su minėta firma".

Seminarų ciklas su pertraukomis truko tris mėnesius. Mokymų dalyviams buvo pasiūlyta keturiolika temų: verslo planavimas ir valdymas, investicinio projekto rengimas, verslo finansavimo galimybės ir finansų pagrindai; įmonės strateginis valdymas, strategijos formavimas bei įgyvendinimas; rinkodara, rinkos tyrimai, reklama, klientų aptarnavimas, pardavimų valdymas; kokybės valdymas, kokybės kaštų vadyba, ISO 9000, ISO 14000; Europos Sąjungos struktūriniai fondai; partnerių paieška, eksporto organizavimas; teisinis verslo reguliavimas, Civilinis kodeksas, verslo teisė; žmogiškųjų resursų valdymas, darbuotojų atranka, darbuotojų motyvavimas; Darbo kodeksas, darbo sutartis ir kolektyvinė darbo sutartis; raštvedybos ir archyvo tvarkymas; informacinės technologijos ir buhalterinė apskaita turintiems kompiuterių vartotojų įgūdžių pagrindus; verslo informacija internete, informacijos paieška, jos valdymas, reklama, rinkotyra (turintiems kompiuterių vartotojų įgūdžių pagrindus); buhalterinė apskaita, pajamų ir sąnaudų pripažinimas, gyventojų pajamų mokesčių įstatymas, PVM mokestis, kiti mokesčiai ir neįgaliųjų įmonėms taikomos lengvatos.

Pasak A.Ruginio, dėstytojai nebuvo vienodi. Kaip specialistai visi jie išmanė savo dalyką, bet kaip mokytojai ne visi sugebėjo perteikti žinias, kai kurie "nesusitvarkė" su auditorija. "Manyčiau, seminaruose pateikiamą medžiagą galima buvo labiau susieti su konkrečiais neįgaliųjų įmonių reikalais. Seminaruose dėstytojai visada atsakydavo į pateiktus klausimus. Dalyviams buvo sudarytos sąlygos ir patiems rasti atsakymus," - mintimis apie seminarų ciklą dalijosi A. Ruginis.

Iš viso buvo dvidešimt seminarų. Trumpiausi - aštuonių valandų, ilgiausi - keturiolikos valandų. Šie seminarai truko dvi dienas.

Kiekvienai seminaro temai buvo parengta ir specialios medžiagos. Ji buvo išspausdinta reginčiųjų ir brailio raštu, parengtas elektroninis variantas, įrašytas kompaktiniame diske, be to, Lietuvos aklųjų biblioteka šią medžiagą įgarsino. Kiekvienas seminaro dalyvis galėjo pasirinkti tai, kas jam labiausiai tiko.

"Seminaruose dėstytojai laikėsi dviejų principų: kompleksiškumo ir nuoseklumo. Svarbus faktorius - praktiškumas. Jeigu seminaro dalyvis išėjęs negali panaudoti gautų žinių - vadinasi, jis veltui sugaišo laiką. Tiesa, pirmuose seminaruose baiminausi, ar sugebėsime perteikti savo turimas žinias neįgaliesiems? Bedirbant ši baimė išnyko," - samprotavo konsultacinės firmos "Jostra" savininkas Jonas Stravinskas.

Ar pasiteisino mokymai?

Pakalbinus seminarų ciklo dalyvius paaiškėjo, jog daugelis liko patenkinti šiais mokymais. Sužinojo nemažai svarbios informacijos verslo temomis. Į pateiktus klausimus sulaukė konkrečių atsakymų. Pasak vieno iš verslininkų, įmonės savininko Marijono Miroslavo Moškos, seminaro dėstytojai buvo atrinkti labai kruopščiai. "Jie ne tik teoretikai, bet ir praktikai. Smagu, kada dėstytojas dalinasi savo išgyvenimais ir turima patirtimi verslo srityje. Ateityje norėtųsi išgirsti paskaitų apie įmonių išliekamąją vertę bei akreditacines galimybes," - teigė M. M. Moška.

UAB "Regseda" direktorius Vladas Šeporaitis džiaugėsi: "Man teko dalyvauti pirmame ir paskutiniame seminare. Gautas žinias jau panaudojome praktikoje. Vilniuje, Katedros aikštėje, kalėdinė eglė buvo papuošta mūsų įmonėje neregių rankomis padarytais šiaudiniais žaislais. Jų vilniečiai galėjo nusipirkti Lukiškių aikštėje - prie dirbtinio ledo įrengtame mūsų prekybos paviljone. Kalbant apie seminarus labai svarbu, kad su nauja medžiaga susipažintų kuo daugiau įmonės darbuotojų. Tada atsiranda naujų minčių, originalių, drąsių sprendimų".

* * *
[Skaityti komentarus] | [Komentuoti] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]