Skaitmeninis asistentas

Autoriaus nuotraukaUgnė Žilytė, [email protected]

Pravers ir po karantino: elektroninės maisto prekių parduotuvės

 

Parašas po straipsniuLietuvoje vis daugėja galimybių apsipirkti internetu. Įvairiose virtualiose parduotuvėse galime nusipirkti namų apyvokos daiktų, drabužių, elektronikos prekių. Nereceptinių vaistų galime rasti elektroninėse vaistinių parduotuvėse (toliau – e. parduotuvės), o maisto prekių – pasinaudoję kai kuriomis interneto parduotuvėmis arba mobiliosiomis programėlėmis. Pastarųjų vaidmuo ypač išaugo karantino metu, galime neabejoti, kad savo pozicijų jos nepraras ir karantinui pasibaigus. Kai kurias iš e. parduotuvių šiame straipsnyje aptarsiu plačiau. 

Geriausiai žinoma ir daugiausia pasekėjų sulaukusi maisto prekių e. parduotuvė yra „Barbora.lt“. Ši parduotuvė veikia Baltijos šalyse ir pristato prekes iš „Maximos“ prekybos centro. Joje galima nusipirkti ne tik maisto produktų, bet ir kosmetikos, namų apyvokos daiktų, buitinės chemijos, prekių vaikams ir gyvūnams. „Barbora.lt“ pakankamai neblogai prieinama neregiams, bet kartais ją reikia išbandyti su įvairiomis naršyklėmis, nes po atnaujinimų kai kada gali būti sunku rasti paieškos laukelį. Viename kompiuteryje ji man gerai veikia su „Google Chrome“, o kitame su „Mozilla Firefox“. Į krepšelį prekes įdėsite lengvai, tačiau pirkdami kai kurias prekes galite sulaukti tam tikrų klausimų. Pavyzdžiui, jei perkate alkoholinius gėrimus, turite patvirtinti, kad esate atitinkamo amžiaus. Jei perkate kai kurias mėsos rūšis, jūsų paklaus, ar reikia ją sumalti, ar ne. Todėl nenustebkite, jei dedate prekę į krepšelį ir nepavyksta. Tokiu atveju jums reikia nueiti prie adreso ir paieškos juostos su „Tab“ klavišu. Čia, truputį pavaikščioję pirmyn atgal, rasite klausimą ir galimus atsakymus, iš kurių turėsite pasirinkti vieną. Tai ne itin patogus dalykas šioje svetainėje, nes ne visos ekrano skaitymo programos klausimus iškart perskaito. Taigi, jei prekės negalite įdėti į krepšelį, geriausia patikrinti, ar neužduotas koks nors papildomas klausimas. 

Šiuo metu „Barbora.lt“ plečia savo aptarnaujamų miestų teritoriją, todėl turėsite pasirinkti savo apskritį ir aptarnavimo būdą, kurių yra du: „Barbora.lt“ ir „Barbora.lt express“. „Barbora.lt“ siūlo prekių pristatymą į namus, atsiėmimą pirkinių stotelėse arba „drive in“, t. y., atsiėmimą automobilių stovėjimo aikštelėse. Vilniuje automobiliu galima atsiimti „Maximos“ bazės ir „Akropolio“ aikštelėse, o pirkinių stoteles rasite Ukmergės g. 369, Naugarduko g. 84. Tačiau neregiams patogiausias būdas yra prekių pristatymas į namus. „Barbora.lt express“ siūlo tik vieną prekių atsiėmimo būdą – atsiėmimą pirkinių stotelėse. Pasirinkus šį būdą, neleidžiama pirkti alkoholinių gėrimų, nes niekas negalės patikrinti jūsų amžiaus. „Barbora.lt“ įprastai prekes pristato kitą dieną po užsakymo arba vėliau, pagal jūsų pasirinktą laiką, tačiau karantino metu pristatymo tekdavo laukti daug ilgiau. 

Norėdami pradėti naudotis „Barbora.lt“, užsiregistruokite svetainėje www.barbora.lt, suveskite prašomus duomenis: reikės vardo, pavardės, telefono numerio, elektroninio pašto, gyvenamosios vietos adreso, laukelyje „pastaba kurjeriui“ galite įrašyti, kad turite regos negalią. Kitą kartą jungiantis prie savo paskyros šių duomenų vesti nebereikės, jie liks išsaugoti. Jums reikės tik pasirinkti pristatymo laiką ir atsiskaitymo būdą, kurių yra trys: atsiskaitymas banko pavedimu, kortele kurjeriui pristačius prekes ir grynaisiais kurjeriui pristačius prekes. 

„Barbora.lt“ veikia beveik visoje Lietuvoje, tačiau kai kuriose vietose galimas tik prekių atsiėmimas pirkinių stotelėse. Minimalus prekių krepšelis yra dvidešimt eurų, o pasiekus penkiasdešimt eurų sumą, prekės pristatomos nemokamai. Nesurinkus šios sumos, prekių pristatymo kaina varijuoja nuo pusantro iki pustrečio euro, kartais galite „pagauti“ nemokamą pristatymą. 

„Barbora.lt“ turi ir išmaniesiems įrenginiams skirtą mobiliąją programėlę. Deja, visiškai nematantiems žmonėms ja savarankiškai naudotis sunku. Prekes į krepšelį susidėti dar galima, bet pasirinkti laiką ir mokėjimo būdą jau beveik neįmanoma. Žinoma, visada reikia turėti galvoje, kad mobiliųjų programėlių dizainas, funkcionalumas po kiekvieno jų atnaujinimo gali stipriai keistis, bet kol kas neregiams patogiausia prekes iš „Barbora.lt“ užsisakinėti kompiuteriu. 

Norėčiau aptarti ir „Rimi“ e. parduotuvę. Apsipirkimą internetu „Rimi“ prekybos tinklas pasiūlė labai neseniai, kovo pradžioje. Norėdami apsilankyti „Rimi“ e. parduotuvėje veskite tokį adresą: www.rimi.lt/e-parduotuve. Ši svetainė kol kas nėra tobula, „Rimi“ atstovų teigimu, ji tikrai bus tobulinama, nes pradėti elektroninę prekybą buvo planuota balandžio pradžioje, tačiau dėl susidariusios ekstremalios situacijos startuota anksčiau. Neregiai, norintys naudotis šia paslauga, turėtų registruotis tik per „Google Chrome“, jei naudojatės „Jaws“, ir per „Microsoft Edge“, jei naudojatės „nvda“ ekrano skaitymo programomis. Svetainėje yra labai daug pažymėtinų varnelių, tačiau jos nėra perskaitomos. Dažniausiai ekrano skaitymo programa pasako pasirinkimus ir žodį „unclicbar“, todėl nebūsite informuoti, ar varnelę paspaudėte. Jei pavyksta padaryti kitą žingsnį, reiškia, kad pasirinkimą atlikti pavyko. Tos „kreivos“ varnelės pirkėją „persekioja“ ir vėliau, jau susidėjus prekes į krepšelį ir renkantis pristatymo laiką ir atsiskaitymo būdą. Belieka tikėtis, kad laikui bėgant svetainė bus patobulinta, o ekrano skaitymo programa mus informuos apie pasirinkimus, pasakydama „checked box not checked“ arba „checked box checked“. 

„Rimi“ e. parduotuvė siūlo du prekių atsiėmimo būdus: prekių pristatymą į namus ir prekių atsiėmimą parduotuvėse. Vilniuje prekes galima atsiimti „Rimi“ parduotuvėje Kedrų g. 4 ir „Panoramos“ prekybos centre veikiančioje „Rimi“ Saltoniškių g. 9. Kol kas šioje e. parduotuvėje galima atsiskaityti tik banko pavedimu arba banko kortele. Prekės įprastai taip pat pristatomos kitą dieną, tačiau karantino metu kyla nemažai trukdžių. Be to, kol kas paslauga veikia tik Vilniuje. Prekės pristatomos nemokamai, bet ar taip bus ir ateityje, neaišku. Mano pastebėjimu, „Rimi“ e. parduotuvė siūlo didesnį prekių pasirinkimą už „Barbora.lt“. Čia man pavyko rasti avienos ir net avių pieno jogurto, tokių prekių kitose parduotuvėse niekada neaptikdavau. Minimalus krepšelis, kaip ir „Barboroje“, dvidešimt eurų. 

Trečia maisto apsipirkimo galimybė – „Lastmile“. Tai yra mobilioji programėlė, kurią reikia atsisiųsti į savo išmanųjį telefoną. „Lastmile“ siūlo apsipirkimą įvairiose parduotuvėse: „Iki“, „Asorti“, „Vyno guru“, „Vynoteka“, „Alynas“, „Eco market“, „Incider“, „Biocos“, „Wet-1“ ir „Ilzenbergo dvaras“. Perkant iš „Iki“, prekes galima atsiimti tam tikrose „Iki“ parduotuvėse arba pasirinkti pristatymą į namus. Apsiperkant kitose parduotuvėse, kol kas siūlomas tik pristatymas į namus. „Iki“ yra populiariausia šios programėlės parduotuvė. Prekių pasirinkimas joje šiek tiek skurdesnis nei „Barbora.lt“ arba „Rimi“, tačiau „Lastmile“ turi kitų privalumų, pavyzdžiui, gerai yra tai, kad įprastai prekės pristatomos per valandą. Kitas pliusas, jei nerandate kokios nors prekės, jūs galite pasirinkti tos prekės alternatyvą. „Barbora.lt“ ir „Rimi“ šios galimybės neturi, jose alternatyvos parenkamos prekių rinkėjo nuožiūra arba išvis neparenkamos. „Lastmile“ siūlo daug parduotuvių, tačiau jūs negalėsite susidėti bendro krepšelio iš kelių parduotuvių, turėsite pasirinkti vieną ir joje apsipirkti. „Lastmile“ siūlo tik vieną atsiskaitymo būdą – banko kortele. Ją turėsite susieti su „Lastmile“ programėle ir vėliau apsiperkant nuo jūsų kortelės pinigai bus nurašomi automatiškai. Registruotis į „Lastmile“ galite ir su savo feisbuko paskyra, tačiau pirmą kartą registruojantis turėsite įvesti savo gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį bei banko kortelės duomenis. Naudojant „Android“ telefonus, su ekrano skaitymo programomis nėra skaitomi kai kurie mygtukai, pavyzdžiui, mygtukas „įdėti į krepšelį“, jis dažniausiai būna paskutinis. Tiesiog reikia testuojantis programėlę įsiminti, ką kelintas mygtukas reiškia. „iOS“ sistemoje ekrano skaitymo programa taip pat ne visus mygtukus skaito, tačiau mygtuką „įdėti į krepšelį“ perskaito. Taip pat „iOS“ turi paveikslėlių atpažinimo funkciją, kuri kartais padeda, pavyzdžiui, perkant grikius: jei pasakoma „kartonas“, galima suprasti, kad grikiai kartoninėje dėžutėje yra padalinti į keturis pakelius, o jei sako „maišelis“, suprantame, kad palaidų grikių gausime didelę pakuotę. Taip pat patariu tikrinti, kiek vienetų prekių įsidedate, nes įdėjus, pavyzdžiui, bananus, jums įdės tik 0,18 kilogramo, nors prie prekės pavadinimo rašys 1 kg. Todėl krepšelyje tiesiog paspauskite mygtuką „padauginti“, kurį „iOS“ sistemoje perskaitys „pridėti“, o „Android“ sistemoje neskaitys, bet jis taip pat bus paskutinis prie prekės esantis mygtukas. Priešpaskutinis mygtukas prekę pašalina. „Lastmile“ veikia Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Karantino metu prekių per valandą negaunama, tačiau situacija yra geriausia lyginant su kitomis maisto prekių pristatymo paslaugomis. Minimalus „Lastmile“ krepšelis yra dešimt eurų, o prekių pristatymas kainuoja tris eurus. 

Šiuo metu Vilniuje atsirado ir daugiau elektroninių maisto prekių parduotuvių. Vasarą turėjusi atsirasti iš taksi firmos persiorientavusi „a2bfood.lt“ siūlo apie keturis tūkstančius prekių, tačiau pristatymas gan brangus, keturi eurai, o minimalus krepšelis yra trisdešimt penki eurai. Taip pat karantino metu atsirado galimybė visas elektronines parduotuves rasti vienoje vietoje, adresu www.verslilietuva.lt. Čia galime rasti ne tik parduotuvių, bet ir vaistinių sąrašą. 

Maisto iš restoranų pristatymo kompanija „Boltfood“ taip pat pradėjo siūlyti prekių pristatymą iš tam tikrų parduotuvių. Jų programėlėje galima rasti tokių parduotuvių, kaip „Express market“, „Aibė“, „Livin“, „Huracan Coffee“ bei kitų. Pristatymo kaina priklauso nuo atstumo: kuo arčiau parduotuvė, tuo pigesnis prekių pristatymas. „Boldfood“ maistą pristato maždaug per valandą. Jei turite „Bolt“ pavežėjimo paslaugos paskyrą, su ta pačia paslauga junkitės ir prie „Boltfood“, automatiškai jūsų banko kortelė iš „Bolt“ paskyros bus susieta su „Boltfood“ paslauga. „Boltfood“ kol kas veikia tik Vilniuje. 

 

Autorės nuotrauka. Ugnė Žilytė. Jauna moteris vaizduojama nuo pečių iki viršugalvio, šiek tiek pasisukusi kairiuoju profiliu. Jos plaukai šviesūs, surišti į kasą nugaros pusėje, ant kaktos krenta lengvi kirpčiukai. Ji užsidėjusi akinius tamsintais stiklais, šiek tiek prasižiojusi, tarsi kažką sakytų. Moteris vilki tamsią striukę su kapišonu. 

Apsipirkimo galimybes internetu vaizduojantis paveikslėlis. Kairėje paveikslėlio pusėje nupieštas stačiakampis kompiuterio monitorius baltu ekranu, o iš jo, tarsi vaivorykštė, iškilęs įvairių daiktų takas, pasibaigiantis dešinėje paveikslėlio pusėje esančiame parduotuvės vežimėlyje prekėms sudėti. Vežimėlyje įdėtas didelis pirkinių krepšys, į kurį, atrodo, ir krenta visi daiktai – grynieji pinigai, laiškai, dėžės, supakuotos dovanos ir kita. 


[Komentarai] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]

 

Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo logotipas