IŠ KELIONIŲ SUGRĮŽUS

Algimantas ARBOČIUS

IŠTIKIMI TRADICIJOMS

Jau tapo tradicija, kad Vilniaus Vilkpėdės bendruomenės socialinių paslaugų centro tautinių šokių kolektyvas "Šimtažiedis" (vadovė R. Januškevičienė) sezoną baigia turistine-koncertine kelione į užsienį.

Šių metų liepos 10-15 d. "Šimtažiedis" viešėjo Lenkijoje ir Vokietijoje.

Liepos 10 d. aplankėme Griunvaldą - Žalgirio mūšio vietą, kurioje 1410 metais liepos 15 d. Vytauto ir Jogailos vadovaujama Lietuvos ir Lenkijos kariuomenė sumušė Kryžiuočių ordino kariuomenę.

Liepos 11 d. Soldino miške, kur 1933 metais liepos 17 d. perskridę Atlantą žuvo Lietuvos lakūnai Darius ir Girėnas, dalyvavome minėjime, skirtame Lietuvos didvyrių žuvimo metinėms, šv. Mišiose, kurias aukojo kunigai iš Lietuvos ir Lenkijos. Po iškilmių šioje atmintinoje vietoje koncertavo Punsko lietuviai, tautinių šokių kolektyvai "Sidabrinė gija" iš Klaipėdos (vadovė I. Gelgutienė) bei "Šimtažiedis". Pagerbiant lietuvių lakūnus, dalyvavo daug oficialių asmenų iš Lenkijos, stovėjo lenkų kareivių garbės sargyba. Liūdna, tačiau beveik nebuvo lietuvių turistų.

Liepos 12 d. grožėjomės Stralsundu - tai įdomiausias Hanzos sąjungos miestas šiaurės Vokietijoje, o vakare kartu su klaipėdiečiais koncertavome Rostoko kurortiniame priemiestyje, prabangių namų kvartale. Tiesa, koncertas buvo neilgas, bet sėkmingas.

'Šimtažiedis' Rostoke

Liepos 13 d. susipažinome su Švereno miestu, įsikūrusiu prie Švereno ežero. Aplankėme Rotušę, Švč. Mergelės Marijos ir Šv. Jono katedrą, nuostabaus grožio pilį, stovinčią Burgo saloje. Po pietų atvykome į Rostoką - vieną svarbiausių Vokietijos uostų, garsėjantį įvykių nestokojančia istorija. 1419 metais čia buvo įsteigtas pirmasis Šiaurės Europos universitetas. Liepos 14 d. atvykome į vieną gražiausių Meklenburgo miestų - Vismarą. Viduržiemį jis būdavo svarbus Hanzos prekybos centras. Nepakartojama didelė miesto centrinė aikštė sužavėjo renesansiniu paviljonu, privačiais namais ir bažnyčiomis. Po pietų - apžvalginė ekskursija po Vokietijos sostinę Berlyną. Aplankėme Reichstagą, toliau - kelionė Lenkijos link, beveik 1000 km kelionė į Lietuvą. Nei ilga kelionė, nei karščiai nesugadino geros nuotaikos, neišblukino puikių įspūdžių.