NEREGIŲ LABUI

Laura JUCHNEVIČ

KAIP VERTINAMI POKYČIAI


Per pastaruosius metus Lietuvos aklųjų bibliotekos Ukmergės filiale įvyko nemažai permainų. Nuo 2006 m. spalio 16 d. filialo vedėja pradėjo dirbti Asta Girnienė. Tą patį mėnesį su Ukmergės rajono savivaldybe pasirašyta panaudos sutartis ketinant filialą perkelti į naujas patalpas. Iki tol filialas veikė viename iš gyvenamojo namo Deltuvos g.20 butų. Netrukus pradėtas naujųjų patalpų, esančių visai netoli buvusiųjų, Deltuvos g. 19, remontas. 2007 m. sausio 3 d. LAB Ukmergės filialas persikėlė į naująsias patalpas, o nuo kitos dienos - sausio 4 d. - jau pradėjo jose aptarnauti skaitytojus. Oficialios LAB Ukmergės filialo įkurtuvės įvyko 2007 m. vasario 19 d. 

LAB Ukmergės filialo įkurtuvės naujose patalposePo šių permainų praėjo metai. Nusprendėme sužinoti svarbiausios bibliotekos tikslinės grupės - sutrikusio regėjimo žmonių nuomonę apie pokyčius LAB Ukmergės filiale, šio bibliotekos padalinio paslaugų kokybę. Kartu svarbu buvo sužinoti, kokių pageidavimų ir pastabų bibliotekai turi esami ir potencialūs Ukmergės filialo skaitytojai. 

Tyrimui atlikti pasirinkta anketinė apklausa, kuri įvyko 2007 m. gruodžio - 2008 m. sausio mėnesiais. Tyrimą atlikti maloniai padėjo LASS Ukmergės rajono filialo pirmininkė Audronė Kreizienė. Apklausta 50 žmonių. 47 iš jų yra Ukmergės filialo skaitytojai. Likusieji 3 apklausti respondentai pažymėjo, jog jie nėra LAB skaitytojai, tačiau nurodė priežastis - gyveno užsienyje, gyvena nutolusiame kaime. Tačiau jie taip pat ketina pradėti naudotis LAB Ukmergės filialo paslaugomis. 

Pateiktoje anketoje, kurią sudarė 9 klausimai, respondentai turėjo įvertinti filialo veiklą trimis aspektais: sukaupta literatūra, filialo aplinka ir aptarnavimo kokybė - pagal skalę nuo įvertinimo "puikiai" iki "labai blogai". 

Filiale sukauptus fondus dauguma - (26 respondentai) įvertino "labai gerai", 14 skaitytojų - "puikiai", 7 - "gerai". Patenkinamų ir neigiamų vertinimų nebuvo. 3 respondentai, neskaitantys filiale, atsakymo nepažymėjo. Tyrime domėjomės, kokią literatūrą renkasi mūsų skaitytojai. Daugelis renkasi grožinę literatūrą, kai kurie skaito vien ją, kiti, be grožinės literatūros, pasirenka ir periodinius leidinius. Kitokius atsakymų variantus (tiflologinė, mokslinė, mokymosi literatūra ir informaciniai leidiniai - žodynai, žinynai, enciklopedijos) pasirinko 10 apklaustųjų. Pasidomėjome, kokios literatūros pageidautų mūsų skaitytojai. 34 į šį klausimą neatsakė arba parašė trumpą komentarą: "Viskas gerai, gaunu visas knygas, kurių prašau". Arba: "Turėjau pageidavimą, bet jį jau įvykdėte". Kiti 16 skaitytojų pažymėjo, jog pageidautų daugiau literatūros apie keliones, gamtą; daugiau mokslinės literatūros; naujesnės lietuvių ir užsienio grožinės literatūros; grožinės literatūros ir periodinių leidinių rusų, lenkų kalbomis; atskirų autorių knygų įgarsinimo - pavyzdžiui, S. Kingo, T. Ustinovos detektyvų; leidinių sveikatingumo klausimais; daugiau muzikos įrašų. Dauguma skaitytojų pageidautų, kad naujausios knygos pasiektų filialą kuo greičiau. 

Svarbus tyrimui buvo aplinkos vertinimas. Atsakymai patvirtina, kad sprendimas keisti filialo vietą buvo teisingas, - dauguma respondentų aplinką vertina "puikiai", kiti atsakymai - "labai gerai" ir "gerai". Atsakymų "patenkinamai", "blogai" ir "labai blogai" nebuvo. 9 respondentai nepažymėjo atsakymo arba atsakė, kad negalintys įvertinti aplinkos dėl kelių priežasčių: judėjimo arba sveikatos problemų, kurios trukdo savarankiškai apsilankyti bibliotekoje. Tačiau tokiems skaitytojams Ukmergės filiale, kaip ir visuose kituose LAB padaliniuose, knygos pristatomos į namus. Atsakymai į klausimą "ar lengvai pasiekiate filialą?" patvirtino, kad naujosios patalpos yra tinkamoje vietoje ir pasiekiamos lengvai (26 respondentai). Kitais atvejais skaitytojai (15) naudojasi aptarnavimo namuose paslauga ir vertinti neketina. 6 skaitytojai pažymėjo, kad filialą pasiekia padedami kitų asmenų, naudodamiesi transportu. Be abejo, galimybės patobulinti šią, kaip ir kitas, sritis nėra išsemtos. Tikimės, kad ateityje bus įrengtas garsinis šviesoforas, reljefinės šaligatvio plytelės, kiti orientyrai.  

Aptarnavimo sritį - šiuo metu filiale dirba viena darbuotoja - apklaustieji įvertino tik teigiamai (nebuvo atsakymų "patenkinamai", "blogai" ir "labai blogai"). Daugiausia įvertinimų buvo "puikiai" (33 respondentai). Dar nesinaudojantys filialo paslaugomis respondentai, aptarnavimo kokybės nevertino.  

Taip pat buvo prašoma įvertinti darbuotojos kompetenciją ir pagalbą, atsakymų skalė - nuo "labai gerai" iki "labai blogai". Gauti atsakymai dar kartą patvirtino, jog darbuotoja tinkamai atlieka savo darbą. 

Į klausimą "ar liekate patenkinti filialo paslaugomis?", visi respondentai, kurie lankosi filiale, iš galimų atsakymų variantų pasirinko "visada".  

Nepamiršome pasiteirauti, kokių paslaugų skaitytojai pasigenda Ukmergės filiale. Net 48 respondentai į šį klausimą neatsakė arba lakoniškai pakomentavo, jog yra "viskuo patenkinti", "gaunu visas paslaugas", "nepasigendu" ir pan. Kiti paminėjo, kad pageidautų daugiau renginių su kviestiniais svečiais ir kad filiale būtų įrengta daugiau kompiuterizuotų darbo vietų. 

Tyrimo duomenys leidžia daryti išvadas, jog pokyčiai LAB Ukmergės padalinyje skaitytojų vertinami teigiamai. Filialo veikla plėtojama teisingai. 

* * *
[Skaityti komentarus] | [Komentuoti] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]