GYVENIMO AKTUALIJOS

Alvydas VALENTA

RIMI PADĖS AKLIEMS PIRKĖJAMS


Pastaraisiais metais vis garsiau pradedama kalbėti apie akliesiems nepritaikytą arba labai silpnai pritaikytą aplinką. Atidžiau pasižvalgius, galima pamatyti, kad ne tik kalbama, bet šis tas ir daroma. Tačiau aplinka - tai ne tik sankryžos, "giedantys" šviesoforai, ištrupėję laiptai ar nelygūs duobėti šaligatviai. Kalbėdami apie aplinką, galvoje turime ir kultūros ar viešojo administravimo įstaigas, prekybos centrus, autobusų stotis ir pan.  

Neperdedant galima sakyti, kad daugeliui regėjimo negalią turinčių žmonių, ypač visiškai nematantiems, vienas didžiausių galvos skausmų yra prekybos centrai. Silpnaregiai juose dar šiaip taip orientuojasi, bet ir tai ne visi, ir ne visada. Akliesiems savarankiškai apsipirkti dideliuose prekybos centruose nėra jokių galimybių. Didžiausia kliūtimi čia tampa net ne centro dydis, o tai, kad norimą prekę žmogus turi susirasti ir išsirinkti pats. Taigi savitarnos sistema, tokia patogi regintiesiems, yra neįveikiama kliūtis neregiams.  

Lietuvoje jau esama parduotuvių, kurių darbuotojai padeda akliesiems apsipirkti: susiorientuoti prekybos salėje, išsirinkti norimą prekę. Tačiau pirmieji, kurie viešai paskelbė pradėję teikti šią paslaugą, yra prekybos tinklas "Rimi - Lietuva". Kol kas ši paslauga teikiama tik vienoje "Rimi" tinklo parduotuvėje Vilniuje, Savanorių prospekte, tačiau, jeigu atsiras poreikis, paslauga bus teikiama ir kituose miestuose, kitose šio tinklo parduotuvėse. "Rimi" darbuotojai akliesiems padės apsipirkti darbo dienomis ne piko valandomis nuo 8 iki 11 val. ir nuo 13 iki 15 val. Tai nereiškia, kad aklieji, atėję į parduotuvę kitu metu, bus ignoruojami. "Rimi" vadovai tiesiog baiminasi, kad piko metu, kai pirkėjų srautai labai padidėja, visi prekybos salėje esantys darbuotojai gali būti užimti, todėl nebus, kas neregiui padeda. Savaitgaliais ir švenčių dienomis konkretus laikas nėra nustatytas. Aklieji, norintys sulaukti prekybos centro darbuotojo pagalbos, turės kreiptis į šio centro informacijos tarnybą ir pranešti, kad tokia pagalba jiems yra reikalinga. Akliesiems padės ne atsitiktiniai parduotuvės darbuotojai, o specialiai tam skirtas žmogus, turintis bent jau elementarių žinių, kaip bendrauti su neregiu. Tai padės išvengti ar bent iki minimumo sumažinti įvairių nesusipratimų, konfliktinių situacijų tikimybę. Parduotuvės darbuotojas turėtų ne tik padėti žmogui apsipirkti, bet ir informuoti apie joje vykstančias akcijas, nuolaidas. Ateityje ketinama paskelbti specialų telefoną, kuriuo pasiskambinęs žmogus informaciją apie parduotuvėje vykstančias akcijas ir nuolaidas sužinotų iš anksto. Apskritai "Rimi" vadovai neslepia, kad tokią paslaugą jie pradėjo teikti pirmą kartą, kad jiems patiems iki galo nėra viskas aišku, todėl ateityje paslauga, atsižvelgiant į aklųjų pageidavimus bei siūlymus, gali būti tobulinama. Antra vertus, reikėtų įvertinti tai, kad "Rimi" administracija į aklųjų klientų poreikius pasižiūrėjo labai geranoriškai, kad jiems padėti sutiko niekieno neraginama ir neverčiama, todėl turbūt neturėtume dėl kiekvieno nesklandumo ar mažmožio tuojau pat "prapliupti" audromis ir perkūnijomis. Savo pastabas ir pageidavimus visada galima pareikšti parduotuvės personalui arba paskambinti į "Mūsų žodžio" redakciją šių eilučių autoriui. Ateityje dėl panašios paslaugos bus deramasi ir su kitų prekybos tinklų administracija. O kol kas mokėkime pasinaudoti tuo, ką turime. 

* * *
[Skaityti komentarus] | [Komentuoti] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]