PROJEKTAI

Giedrė REČIŪNIENĖ

NORIME BŪTI MATOMI


Kūrybinės stovyklos dalyviai su vadovėmisNoriu pradėti vienos iš kūrybinės stovyklos dalyvės Martynos žodžiais: "Nesvarbu, kaip prasideda diena. Svarbu, ką joje surasi, ką sugebėsi duoti ir pasiimti, kaip ją suprasi, pagaliau - kaip ilsėsies po jos. Nesvarbu, kokia ji bus: kupina įspūdžių ar nusivylimų, būtina suprasti, kad ji išskirtinė tau. Svarbiausia suvokti: rytas išaušo, kad pabudęs galėtum nusišypsoti, kad įrodytum pasauliui - esi svarbus, reikalingas, nepakeičiamas. Tereikia tai padaryti."

Kartais žmogus nugyvena gyvenimą ir net nežino, ar buvo laimingas, ar darė viską, kad jam pačiam būtų geriau ir įdomiau gyventi, kad draugai sakytų: "Su juo galima eiti į žygį".

Bendravimo, bendradarbiavimo, savęs vertinimo, integravimosi į visuomenę mokomės nuo mažų dienų įvairios veiklos metu.

Šių metų spalio 12 d. Dailininkų sąjungos parodų salėje buvo pristatyti 76 mokinių kūrybos darbai. Iš viso buvo sukurta daugiau nei šimtas, sukurta Palangoje, antroje kūrybinėje stovykloje, projekto "Ilsėkimės su mūzomis" metu. Projekte dalyvavo LASUC, Vilniaus Žvėryno gimnazijos integruotai besimokantys ir Simono Daukanto vidurinės mokyklos moksleiviai.

Visi darbai buvo sukurti per šešias dienas - tiek dienų Dievas kūrė pasaulį, septintą dieną ilsėjomės ir džiaugėmės savo darbais, ruošėmės namo. Mokiniai turėjo retą galimybę kurti tikrose dailininkų dirbtuvėse ant tikrų molbertų.

Parodoje pristatyti darbai yra labai linksmi, įdomūs ir spalvingi, unikalios išraiškos. Lankytojų nuomone, verti geriausių įvertinimų. Darbuose matyti, kaip moksleiviai suvokia pasaulio kūrimą. Ši tema juos vertė mąstyti ir apie nežemiškus motyvus, lavino jų vaizduotę ir skatino fantaziją.

Jau pačią pirmą dieną, kurios užsiėmimų tema buvo biblinė frazė: "Tebūnie šviesa", mokiniai su entuziazmu kibo į darbą. Ši frazė ir tapo mūsų darbo pradžia. Vaikams tai buvo suvokimas, kaip Kūrėjas atskyrė tamsą ir šviesą, dieną ir naktį. Šviesą regos negalią turintys vaikai gali suvokti kaip savo širdies, savo jausmų, savo minčių šviesą bei "atskirti" ją nuo tamsos, nakties - pykčio, nerimo, baimės, pavydo.

Antrą dieną - biblinė frazė buvo "Tebūnie skliautas viduryje vandenų ir teatskiria vandenis nuo vandenų" - moksleiviai galėjo laisvai interpretuoti ir fantazuoti.

Trečia diena - "Tebūnie vandenys sutelkti į vieną vietą ir tepasirodo sausuma". Regos negalią turintiems vaikams tai bene labiausiai suvokiamas motyvas, nes augmeniją jie pažįsta liesdami, ragaudami, uostydami. Spalvų ir formų įvairovė atskleidžia mokinių gamtos pažinimo etapus. Mokiniai galėjo tapyti, klijuoti, lipdyti. Labai įdomius augalus "pasodino" Loreta Taluntytė (neregė) - iš plastilino ir popieriaus egzotiški augalai tankiai padengė "žemės" paviršių.

"Tebūnie šviesuliai" - tai metų kaitos, laiko suvokimas. Apie tai "kalba" dangaus šviesuliai: žvaigždynai, galaktikos, planetos, visatos. Darbai apie didįjį kosmosą. Tai vilties, svajonių, laiko fiksavimas vaiko akimis. Šios dienos darbai išsiskiria ekspresija, veržlumu ir spalvomis.

"Tebūnie vandenys, vandenų gyviai ir paukščiai," - tai vėl konkretesnė tema: vandens gyvūnus ir paukščius mokiniai vaizdavo pasitelkę savo vaizduotę, čia buvo fantastiniai jūros gyviai ir nerealūs svajonių paukščiai.

"Tebūnie žemės ropliai, gyvūnai ir žmonės pagal mano paveikslą ir panašumą," - tai laisvas siužeto perfrazavimas, "apgyvendinant" Žemę, tai yra - savo pasaulį - gyvūnais ir žmonėmis ir tuo, kas mus supa ir yra arčiausiai mūsų.

Ši paroda ir buvo ta "septintoji" diena, kada nudirbęs didelį darbą - sukūręs pasaulį, Dievas ilsisi ir džiaugiasi. Paroda - septyndienio projekto apibendrinimas - džiaugsmo, kūrybinių atradimų suvokimas po taip pat nelengvo darbo, atveriančio vaiko vidinio pasaulio įvairovę.

Mums, projekto vadovėms, Skaidrei Butnoriūtei ir man labai smagu matyti mokinius kuriančius, ieškančius išraiškos savo fantazijoms realizuoti. "Menas - tai paslaptis, - sako Renata Kievinaitė, - tai būdas išreikšti jausmus, nuotaiką, žmogaus būseną. Spalva - tai jausmai. Kurdama galiu atsiskleisti."

* * *
[Skaityti komentarus] | [Komentuoti] | [Turinys] | [Mūsų tinklapis]