ŠVIETIMAS IR REABILITACIJA

Giedrė PETKUVIENĖ

CBM DOVANA MOKINIAMS

Pasibaigus mokslo metams, dalis mūsų, Kauno aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro mokinių ir mokytojų, neskubėjome džiaugtis vasaros atostogų malonumais. Gavus Kristofelio aklųjų misijos (CBM) paramą visą savaitę - nuo birželio 12 iki 16 dienos - mūsų centre vyko anglų kalbos kursai regėjimo negalią turintiems mokiniams. Į kursus atvažiavo ir bendraamžių iš Latvijos, Lenkijos.

Sekmadienio popietę pasitikę svečius iš Rygos ir Krokuvos mokyklų, pirmadienį pradėjome nuo susipažinimo - kas tokie ir iš kur esame. Susipažinome ir su kursų programa: iki pietų - neilgos pamokos, po pietų - įvairios užduotys mieste.

Pirmąją dieną gavome daug įvairios medžiagos anglų kalba - žodynėlius, posakių rinkinius, pratimų ir dialogų, netgi dainų knygą. Visa tai paruošė mokytojos Nina Olševskienė, Vida Povilaitienė, Giedrė Petkuvienė, Lina Vitkuvienė ir Grita Strankauskienė.

Susipažinę su grupės draugais ir mokytoja, pasikartoję angliškus žodžius ir posakius, atlikę keletą pratimų, šį tą paskaitę ir parašę, iškeliavome į Kauno senamiestį ir centrą. Dalis mūsų, pasinaudodami turimomis anglų kalbos žiniomis, turėjo surasti viešojo transporto stotelę, įsėsti į reikiamo maršruto troleibusą ir nuvažiuoti iki Kauno pilies. Pasiekę Santaką, apžiūrėję gražiausius miesto pastatus ir paminklus, nurodytose vietose nusifotografavę, atsigėrę sulčių kavinėje, turėjome užlipti Vytauto parko laiptais ir per Ąžuolyną grįžti į ugdymo centrą. Kita grupė Laisvės alėją pasiekė pėsčiomis, apžiūrėjusi Laisvės paminklą ir Karo muziejų, nusifotografavusi prie Vytauto bažnyčios, iš senamiesčio į ugdymo centrą grįžo troleibusu. Tie, kuriems pasisekė traukiant burtus, ugdymo centro automobiliu nuvažiavo į Aleksotą. Funikulieriumi užkilę iki apžvalgos aikštelės, galėjo grožėtis iš ten atsiveriančiu vaizdu. Perėję tiltu per Nemuną, pasigrožėję senamiesčiu, nuvažiavo į Pažaislį ir jachtų klubą - ten turėjo nusifotografuoti ir grįžti į ugdymo centrą.

Kitos dienos irgi buvo kupinos veiklos: pamokos, diskusijos, kelionė į laisvalaikio ir pramogų centrą "Mega", kur reikėjo atlikti įvairias užduotis, angliškai paklausti kelio ir paprašyti pagalbos.

Kaip apdovanojimas už pusę įveikto kelio ir paskatinimas įveikti jį visą buvo kelionė į "Vandens oazę". Ten vėl prireikė anglų kalbos žinių - kaip patekti į vidų, suprasti, ką galima ir ko negalima daryti vandenyje, kieno prašyti pagalbos ir patarimo, jei prireiktų.

Smagiausia iškyla, mūsų draugų iš Lenkijos nuomone, buvo kelionė į Girionis. Ten mes dainavome, susibūrę į tarptautines komandas ruošėme prisistatymus, atlikome įvairias užduotis, kūrenome laužą. Lauže keptų bulvių skonis buvo nepakartojamas, nors ir išsisuodinome pirštus, nors ir užmiršome pasiimti druskos.

Kursų pabaiga neapsiėjo be skanaus torto ir fejerverko.

Mus visus suartino ne tik pamokos ir užduotys mieste. Daugiausia naudos mes gavome, savo anglų kalbos žinias gilinome, labiausiai draugais pasijutome vakare, kai grįžę iš miesto ir pašokę diskotekoje susirinkdavome kambariuose ir dalindavomės dienos įspūdžiais, stengdavomės sužinoti vis naujų dalykų vieni apie kitus, keisdavomės adresais ir telefonų numeriais. Per tą savaitę susidraugavome taip, kad buvo labai liūdna skirtis. Ne vienas nubraukė liūdesio ašarą, kai iš ugdymo centro kiemo išriedėjo rygiečių ir krokuviečių autobusai.

Ačiū mokytojoms iš Kauno ir Krokuvos, kurios dirbo negailėdamos jėgų, ačiū visoms padėjėjoms, kurių pagalba buvo labai reikalinga. Dar kartą ačiū CBM, kuri padėjo suprasti, kiek daug gali padaryti, kiek pasiekti, pamatyti, kai moki užsienio (šiuo atveju - anglų) kalbą.