SOCIALINĖS ĮSTAIGOS |
Irena Greičiūnienė GERESNIO GYVENIMO LINK |
(Tęsinys, pradžia Nr.11) Baigiantis pirmiesiems mokslo metams galime pasidžiaugti dailės, muzikos, draminės raiškos ugdytinių pasiekimais. Muzikos mokytojos metodininkės Loretos Aukštuolienės vadovaujamas ugdytinių ansamblis sėkmingai pasirodė LASS ir Kauno silpnaregių internatinės mokyklos organizuotoje tarptautinėje aklųjų ir silpnaregių vaikų meninės raiškos šventėje-konkurse "Aš noriu dainuoti visa širdimi". Visi dalyviai buvo apdovanoti atminimo dovanėlėmis ir padėkos raštais. Mokytojos Loretos ugdytiniai dažnai koncertuoja įvairiuose Klaipėdos miesto renginiuose, minint kalendorines ar valstybines šventes. Dailės veikloje gerų rezultatų pasiekė Vidas Račinskas (14 metų), kuriam dėl kompleksinės negalios skirtas ugdymas namuose. Į papildomas ugdymo pamokas vaikinas atvažiuoja į mūsų centrą. Vidas, vadovaujamas dailės mokytojos metodininkės Jūratės Šatkutės, miesto piešinių konkurse priešgaisrine tematika užėmė antrąją vietą savo amžiaus grupėje. Mokytojos Jūratės paruošta šešiametė silpnaregė Deimantė Gudauskaitė tame pačiame konkurse darželinukų amžiaus grupėje laimėjo pirmą vietą. Tradiciniame Klaipėdos miesto ikimokyklinių įstaigų vaikų kūrybos festivalyje "Vaidinimų kraitelė" sėkmingai pasirodė ir mūsų centro mažieji artistai (juos paruošė auklėtoja metodininkė Zita Jakienė) ir savo dramine raiška nė kiek nenusileido gerai regintiems vaikams. Apibendrindami meninės veiklos rezultatus, turime pasidžiaugti, kad ugdytinių pasiekimai pranoko mūsų ir mūsų ugdytinių bei jų tėvų (globėjų) lūkesčius.
Tikimės, kad organizuoti renginiai taps tradiciniai ir praturtins mūsų bendruomenės gyvenimą. Juk tai puiki proga ugdytinių saviraiškai ir gebėjimams bei talentams pademonstruoti. Vaikai ir suaugusieji ruošė viktorinas, šventes, išvykas, ekskursijas, darbų parodas ir koncertus. Tokie renginiai įtraukia visus. Negalime nepaminėti, kad minint Lietuvos nepriklausomybės dieną ir Kovo 8-osios proga Regos ugdymo centro personalui koncertavo būtent suaugę mūsų centro ugdytiniai ir mes jais labai didžiuojamės.
Beje, ir mūsų pedagogai aktyviai ėmėsi šviesti visuomenę: suorganizuota net 10 apie brailio raštą ir baltąją lazdelę pamokų pradinių klasių mokiniams ir gimnazistams iš įvairių Klaipėdos mokyklų. Tie mokiniai, kurie lankėsi mūsų centre, turėjo progą įsitikinti, kad su akluoju ar silpnaregiu galima ir žaisti, ir bendrauti, ir kažką prasmingo nuveikti. Į Regos ugdymo centrą buvo pakviesti Klaipėdos bendrojo lavinimo mokyklų direktorių pavaduotojai, atsakingi už specialųjį ugdymą. Juos supažindinome, kokią pagalbą, konsultacijas gali suteikti centro specialistai integruotai besimokantiems akliems ir silpnaregiams mokiniams, jų tėvams bei pedagogams. Negalime suskaičiuoti ar dar kaip nors kitaip pamatuoti, kiek patirties gavo Regos ugdymo centro ugdytiniai ir dalyviai. Tačiau viena tikrai žinome: pagerėjo jų gyvenimo kokybė. Vis tik labiausiai džiaugiamės tuo, kad vaikai ar suaugę su regos negalia nebesijaučia izoliuoti nuo visuomenės, bendraamžių ir aktyviai dalyvauja organizuoto laisvalaikio veikloje, įgyja socialinės bei kitokios patirties, išmoksta vertinti savo gebėjimus, pažįsta aplinką, tikrovę, svarbiausia - įveikė baimes, dalyvaudami bendruomenės gyvenime. Žinoma, visų regos negalios žmonių problemų ir rūpesčių Regos ugdymo centras negali išspręsti. Vien tik suaugusių, netekusių regėjimo, Klaipėdos mieste yra apie 500. Vienu metu pas mus gali ugdytis ir gauti paslaugas apie 70-80 ikimokyklinukų ir tiek pat mokinių bei suaugusiųjų. Dalis silpnaregių jaunuolių, baigę pagrindines mokyklas, beje, ir netekę regėjimo suaugusieji neturi ateities perspektyvų daryti profesinę karjerą. Todėl ateityje ieškosime galimybių bendradarbiauti su mokyklomis, kurios suteikia profesiją ar išmoko amato. Metų darbas parodė, kad pasiteisino dviejų įstaigų reorganizavimas, kad esame teisingame kelyje ir einame teisinga kryptimi.
|