MUS REMIA

Ramutė GELAŽANSKIENĖ

GARLAIVIU NERIES UPE

Prasidėjo vasaros atostogos, suteikiančios malonių rūpesčių; vieni čiumpa kuprines, susimeta į jas reikalingiausią mantą ir patraukia, kur akys veda, po gimtąjį kraštą pasidairyti, kiti - svetimų kraštų pamatyti ir save parodyti.

Vienus traukia pajūrio paplūdimiai, kitus - kalnai. Bet daugeliui visa tai neprieinama, nes nėra pinigų. Ir lieka tas pats suolelis kieme, senų draugų būrelis.

Šių metų birželio 17 d. Lietuvos moterų su negalia bendrija kartu su LASS Vilniaus miesto organizacija, padedant ir finansuojant Karaliaus Mindaugo Naujojo Amžiaus LIONS klubui surengė regėjimo negalią turinčių tėvų vaikams ekskursiją Neries upe.

Ekskursija buvo skirta 7-14 metų amžiaus vaikams. Rinkomės prie Karaliaus Mindaugo tilto prieplaukoje laukiančio garlaivio. Vaikams ir juos lydintiems tėveliams buvo pranešta, kad susirenkame 15 val. ir buvome nustebinti, kad drausmingai visi susirinko. Iš susijaudinusių vaikų veidelių matėsi, kad jie be galo susidomėję tokia pramoga. Atvyko ir mūsų rėmėjai. Klubo prezidentė Milda Balčiūnaitė pakvietė vaikus į garlaivį. Atsisveikinę su tėveliais vaikai, smagiai klegėdami, sulipa į garlaivį.

Atsistumiame nuo kranto ir pajudame Valakupių link. Kelionės tikslas - 2-sis Valakupių pliažas, iš kur matosi Jeruzalės bažnyčia ir vienuolynas. Garlaivyje vaikų laukia padengti stalai su vaišėmis. Literatų kavinės padavėjai siūlo vaišintis sumuštiniais, vaisiais, sultimis. Karaliaus Mindaugo Naujojo Amžiaus LIONS klubo prezidentė Milda Balčiūnaitė pristato vaikams savo klubo narius ir žaidimų organizatorę, kuri vyksta kartu su mumis ir pliaže organizuos įvairius žaidimus.

Tuo tarpu Nerimi, lenktyniaudamos su garlaiviu, plaukia baidarės. Vaikai, džiaugdamiesi kelione, moja jiems, norėdami atkreipti į save dėmesį: matykite mus - mes pramogaujame, mes laimingi.

Pasiekiame kelionės tikslą ir prasideda dvi valandas trukusios linksmybės. Žaidimų organizatorė taip sugebėjo uždegti vaikus, o kartu ir su jais vykusius suaugusius, kad žaidė ir linksminosi visi, nepaisydami, kad pakibo grėsmingi lietaus debesys, nugriaudėjo perkūnas, gąsdindamas greit prapliupsiančiu lietumi.

Prisisiautę, prisižaidę, įraudusiais veidais grįžtame į garlaivį. Nors oras pablogėjo, nuotaika puiki, įspūdžių ir žaidimų sujaudintos spindi vaikų akys. Nespėjome apsižiūrėti - jau vėl artėjame prie prieplaukos, kur iš tolo matome krantinėje laukiančius tėvelius. Bet ne - mes neskubame iš laivo. Esame išalkę ir jau truputį sušalę dėl pasikeitusio oro. O čia laukia dar dešrelės, kepamos krantinėje. O! Jos po tokios išvykos labai skanios. O kur dar kitos gėrybės: salotos, mėsainiai, desertas. Tegu tėveliai dar palaukia.

Kai jau pasisotinome ir įspūdžiais, ir maistu, nuoširdžiai padėkojome rėmėjams už nuostabią ekskursiją. "Ačiū, ačiū ir dar kartą ačiū," - skanduoja vaikai, vis dar modami ir nenorėdami skirtis su rėmėjais ir organizatoriais.

Taigi mes - Lietuvos moterų su negalia bendrija, LASS ir Vilniaus miesto organizacija - norėtume palinkėti gerų įspūdžių, nuostabių kelionių, sveikatos Karaliaus Mindaugo Naujojo Amžiaus LIONS klubo prezidentei Mildai Balčiūnaitei, visiems klubo nariams, padovanojusiems vaikams nuostabią išvyką.