IŠ KELIONIŲ SUGRĮŽUS

Vida MIKNIENĖ

Į KERNAVĘ

Patys pasirinkome kelionės maršrutą ir paskutinį liepos šeštadienį autobusu riedėjome autostrada Klaipėda - Vilnius. Keliaujančių - apie pusę šimto. Dauguma LASS Klaipėdos UAB "Regseda" įmonės darbuotojai, jų artimieji bei vaikučiai.

Ekskursijos vadovas Silvestras Žulpa tarsi senas neregių draugas nuosekliai ir vaizdingai komentavo pro autobuso langus matomus vaizdus.

Albertas Mungaudis jau ne kartą yra pasiūlęs įdomių kelionės maršrutų. Išvyką finansavo UAB "Regseda" direktorius Vilius Skukauskas.

Nuotaika gera, diena puiki, taip ir priartėjome prie Kernavės. Vaikščiojome didžiųjų kunigaikščių bei įžvalgiųjų žiniuonių išbraidžiotais takais, Pilies, Mindaugo sosto bei Lizdeikos piliakalniais.

Į visas keturias kalvas įkopėme ir sėkmingai nuo jų nusileidome, tarsi visiškai neturėtume regėjimo nepatogumų. Kalvos tikrai aukštos ir stačios. Neregiui ar silpnai matančiam toks kelias - ne be kliūčių. O juk kažkada šiose vietovėse tankiau gyventa ir kalvos buvusios aukštėlesnės.

Išlikusiuose metraščiuose minima, jog anuomet, kunigaikščiams valdant, gyveno apie 1500 gyventojų, dabar - tik 300.

Ne sykį ši gyvenvietė buvo iki pamatų sunaikinta, o vis tik sėkmingai atstatyta ir klesti iki šių dienų.

Trumpai užsukę į Kernavės bažnyčią, apsilankėme naujai pastatytoje klebonijoje ir muziejuje, kur apie eksponatus papasakojo guvi vienuolė iš Panevėžio.

Šalia muziejaus, skverelyje, puikuojasi tvenkinys. Čia pat stovi pernai atidengtas paminklas Lietuvos didžiajam kunigaikščiui Vytautui atminti.

Kažkuriam pasiūlius nuvykti į Raganų slėnį, autobusas pasuko miško vieškeliu. Didelėje miško laukymėje iš arti apžiūrėjome, rankomis nuglostėme įmantriausias medžio skulptūras.

Atgalios keliavome nebestoviniuodami, stotelėse nedelsdami. Ryškaus mėnulio lydimi, visi laimingai sugrįžome į žiburių ir reklamų apšviestą uostamiestį.