NEĮGALIŲJŲ ORGANIZACIJOSE

Likumida ORLOVA

NUOSTABI KELIONĖ Į ESTIJĄ

Ankstų birželio 19 dienos rytą išsiruošėme į dviejų dienų kelionę Estija-Talinas -Saremo salos. Vykome 36 Lietuvos moterų su negalia bendrijos narės.

Tokia turininga ir įdomi kelionė įvyko todėl, kad jai finansavimą skyrė labdaros - paramos fondas "Spindulys", LASS centro taryba bei Lietuvos respublikos Seimo pirmininko pavaduotojas gerb. Gintaras Steponavičius. Pasinaudami proga norime padėkoti šiems rėmėjams.

Oras abi dienas buvo puikus: švietė saulė, buvo šilta.

Taline turėjome apžvalginę ekskursiją: apžiūrėjome Tompea, Kadriorgo parkus ir rūmus, Piritos buriavimo centrą, Šv. Brigitos vienuolyno griuvėsius. Po to pėsčiomis vaikščiojome po išties puikų, įspūdingą senamiestį. Pamatėme Tompea pilį, Domo katedrą, Storosios Margaritos bokštą, iš apžvalginės aikštelės pamatėme Talino panoramą. Laisvu laiku paragavome estiško alaus, kuris yra tris kartus brangesnis už lietuvišką. Talino centre vyko tarptautinis etnografijos festivalis, buvo surengta didžiulė rankdarbių paroda. Talinas gražus jūrinio klimato miestas. Bet pastebėjome, jog mūsų sostinė gražėja ir statosi daug sparčiau.

Vakare išvykome į Virtsu uostą. Kėlėmės didžiuliu keltu į Muhu salą. Įspūdis nepakartojamas. Jau vėlai naktį apsistojome kempinge. Kas nakvojo autobuse, kas norėjo - galėjo išsinuomoti kambarį. Bet ryte ypatingo nuovargio niekas nejautė, nes gamta aplinkui buvo nuostabi, ir tai turėjo didelę įtaką savijautai bei nuotaikai. Aplankėme įspūdingą pilį - Kuresare miestelio vyskupų pilį-tvirtovę. Reikia paminėti, kad atstumai tarp objektų buvo nuo 30 iki 50 kilometrų. Ypatingą įspūdį padarė Juigu skardis, laukinė gamta: akmenų luitai, pelkės, kadagynai.

Nepaparastai sužavėjo Nimkulos olandiški vėjo malūnai, Koguvos etnogafinis centras, Anglos vėjo malūnų kompleksas. Apžiūrėjome vienintelį Europoje geriausiai prieinamą Kalio meteoritinį kraterį-ežerą.

Nuostabu, kad ekskursijos vadovė kalbėjo lietuviškai - gidė - lietuvė ir Saremo saloje gyvena jau 23 metai. Jai padavonojome lietuvišką suvenyrą.

Kelionė buvo puiki. Dar maloniau, kad mūsų branduolys tvirtėja. Komanda puiki, su ja galima keliauti ir toliau, ir daugiau. Tai priklausys nuo mūsų pačių pastangų ir mielų rėmėjų.