Šių metų birželio 29 dieną Petras Barškietis būtų
šventęs tik 55-ąjį gimtadienį. Likimas taip lėmė, kad Petras paliko mus nesulaukęs
nė penkiasdešimties. Profesionalus akordeonistas ir klarnetistas, kantrus vadovas,
kūrinių instrumentiniam ansambliui autorius - visa tai tiesa, bet skamba per daug
oficialiai valdiškai. Tad kokį jį, Petrą Barškietį, prisimename mes, jo
bendradarbiai ir bendraminčiai, prabėgus penkeriems metams po nelauktos netikėtos
netekties?
Petras man visų pirma žmogus, negalėjęs gyventi be gamtos -
be poilsio palapinėje, be medžio, be vandens. Prisimenu jį nuolat kartojantį:
"Kai labai pavargstu, kai, rodos, nepavelku kojų, sukaupęs jėgas, einu į mišką,
ieškau kuo storesnio ąžuolo, atsiremiu į jį nugara ir sėdžiu. Pusvalandį,
valandą... kol pasijuntu stipresnis. Tai man padeda. Tą gali tik ąžuolas. Jokiu būdu
neieškok stiprybės prie klevo: prie jo prisiglaudęs tik dar labiau suglembi."
Ypač dažnai tą girdėjau paskutiniaisiais jo gyvenimo metais.
Ir tik dabar supratau: šitaip, sutelkdamas dvasines ir fizines pajėgas, jis kabinosi į
gyvenimą. Į gyvenimą, kuriame svarbiausia buvo muzika ir kūryba. Muzikuodamas,
kurdamas ir mokydamas šito kitus jis pamiršdavo laiką. Vėlgi menu, kaip kantriai,
tarsi būtų ne tik vadovas, bet ir psichologas, jis mokė akordeonu groti šiandien jau
irgi išėjusį Anapilin Vitą Štrimaitį. Vitas nebuvo ypatingai gabus muzikai, bet
Petras, kaip tikras žemaitis, užsispyręs valandų valandas kaldavo į galvą natą po
natos, pasiryžęs iš, regis, neįmanomo padaryti įmanoma. Ir pasiekė, ko norėjo. Tegu
ir ne itin tobulai, bet Vitas grojo Petro Barškiečio vadovaujamame ansamblyje. Mums,
žiūrintiems iš šalies, tai atrodė tikras Sizifo darbas.
Savo paties sukurtam instrumentiniam ansambliui Petras su
pertraukomis vadovavo nuo 1981 iki 1994 metų. Pats grodamas iki užsimiršimo, nelepino
ir kolegų. Pamiršęs nuovargį, valgį, šlifuodavo kūrinį, kol tas suskambėdavo jam
reikiama gaida. Negalėjo pakęsti netikrumo. Kūrė jis ansamblį savo ir muzikantų
malonumui, nesitikėdamas už tai jokio atlyginimo. Ir tik po gero pusmečio intensyvių
repeticijų, kultūros namams pasiūlius, Petras Barškietis pradėjo dirbti etatiniu
kultūros namų vadovu.
Visada santūrus ir kuklus Petras buvo vis dėlto sudėtinga
asmenybė. Jeigu įsikaldavo į galvą, kad turi būti šitaip, o ne kitaip, nuginčyti
jį sekdavosi labai sunkiai, o kartais ir visai neįmanoma. Gal dėl šių charakterio
savybių mįsle taip ir liko jo, profesionalaus muzikanto, pasitraukimas iš anuo metu
gyvavusio profesionalaus pučiamųjų instrumentų orkestro.
Gal šio žingsnio akstinas buvo didelis noras turėti savo
kolektyvą, poreikis išbandyti savo kūrybines galimybes. Ir šiandien labai skaudu, kad
išliko tik keletas Petro Barškiečio sukurtų muzikinių kūrinių. Subtilus ir
lyriškas valsas "Upelis", lėtas fokstrotas. Juos šiandien atlieka
L.Matusevičiaus vadovaujamas instrumentinis ansamblis, tęsiantis ano meto muzikavimą.
Apdovanotas retu darbštumu ir atsakomybe, Petras sunkiai
išgyveno dėl kiekvienos nesėkmės. Kurį laiką jis akompanavo kultūros namų šokių
kolektyvams. Čia buvo itin mylimas ir pagarbiai vadinamas "Maestro". Vėliau
atsisakė šio darbo, nes buvo įsitikinęs, kad nematydamas judesio, negali pajusti
šokio ritmo ir prie jo prisitaikyti.
Gyvenimas jam buvo velnioniškai sunkus ir sudėtingas: vis
norėjosi daugiau ir geriau. Deja, ne viskas taip lengvai klojosi. Būta ir smagių
pakilimų ir skaudžių paklydimų, blaškymosi, trukdančio nuosekliai siekti tikslo.
Mūsų pėdsakas, kartais ryškus, kartais nežymus, - tai mūsų
vaikai. Petrui pasisekė. Jo dukra Ramunė, regis, bus paveldėjusi tėvo užsispyrimą ir
atkaklumą bei norą muzikuoti. Jau šiandien ji neblogai valdo akordeoną. Ir kas žino:
gal jai pasiseks padaryti tai, apie ką svajojo tėtis. Petro Barškiečio atminimui
kultūros namai kas penkeri metai rengia aklųjų ir silpnaregių akordeono muzikos
festivalį - vilties ženklą, bylojantį, kad geri darbai neturi būti pamiršti.